لذت‌ از زندگی با وجود کرونا

مینا رهبری

سرعت شیوع ویروس کرونا به‌قدری زیاد است که می‌توان آن را به مبارزه‌ای ماراتن‌گونه تشبیه کرد. خیلی‌ها به‌دلیل مشکلات به‌وجودآمده، دچار افسردگی شده‌اند و دیگر مثل سابق شوروشوق زندگی ندارند؛ اما باید به خود کمک کنیم و با‌وجود مشکلات، از زندگی لذت ببریم. به‌گزارش چطور؛ روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که کمک می‌کنند در دوران کرونا از زندگی لذت ببریم.

اکنون بر واقعیت تمرکز کنید. دکتر سویفت معتقد است؛ از‌این‌شرایط آموختیم ‌که همه‌چیز می‌تواند تغییر کند. همه‌گیری کرونا پایان نمی‌یابد؛ اما تمرکز روی جنبه‌های منفی شرایط فعلی هم حالتان را بهتر نمی‌کند.

واقعیت‌ها را بدانید؛ اما انعطاف‌پذیر باشید. اشکالی ندارد در‌صورت تغییر شرایط، ذهنیتتان را تغییر دهید. اگر درمورد چیزی مشاوره‌ای گرفتید که باعث شد مشکلات را از منظر دیگری ببینید، انعطاف به‌خرج دهید.

برنامه روزمره ثابت برای آرامش روحی ایجاد کنید؛ چون انرژی ذهنی را برای تمرکز روی کارهای دیگر آزاد می‌کند. مثلاً تصمیم بگیرید هر‌روز کی ناهار بخورید و در تقویم روی این‌مورد قلم بکشید.

ارتباط نزدیک خود با ارزش‌ها و خواسته‌هایتان را حفظ کنید. به این فکر کنید که مهم‌ترین ارزش‌های شما در‌این‌مدت چیست و چگونه می‌خواهید آن‌ها را به خانواده و دوستان خود منتقل کنید.

اشکالی ندارد اگر ناامید می‌شوید. بیشترِ رویدادها و مهمانی‌هایی که منتظرشان بودیم، یا لغو شده‌اند یا به‌شکل محدود برگزار می‌شوند. راه‌هایی بیابید که خواسته‌ها و نیازهای خود را به‌شکل ایمن رفع کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه