شکست مشکلات با سلاح مثبت‌اندیشی

ذهن‌های مثبت قدرتمندتر هستند و اراده و تمایل بیشتری به انجام فعالیت‌های مفید دارند. به‌گزارش مشوِرَپ؛ شاید همیشه اتفاقات و روزگار بر وفق مرادمان نباشد؛ ولی میتوانیم با کمی تلاش و اجرای تکنیک‌های ساده مثبت اندیشی اوضاع را کمی بهبود دهیم؛ حتی ممکن است بخشی از مشکلاتی که در زندگی با آنها مواجه می‌شویم بازتابی از تفکرات منفی و مخربمان باشند.

به خودتان حرف‌های منفی نزنید. منظور از با‌خود حرف‌زدن، صحبت‌های ذهنی و چیزهایی‌ست که با صدای درون گفته می‌شود. بعضی در‌مواجه‌با مشکلات خود را سرزنش می‌کنند و به‌این‌طریق، عزت‌نفس خود را کم می‌کنند.

 شوخ‌طبع باشید. اگر کمی طنز و شوخ‌طبعی در سبک زندگی‌تان وجود داشته باشد، خوش‌بین‌تر می‌شوید. وقتی با چالشی رو‌به‌رو هستید، درهای شوخی و خنده را به‌روی خود نبندید تا سطح استرس‌تان کاهش یابد.

مدیتیشن و دعا برای رهایی از افکار منفی مفید است. افرادی که به‌صورت روزانه تمرینات آرام‌بخش انجام می‌دهند، در دراز‌مدت دارای احساسات مثبت بیشتری هستند. انجام مدیتیشن باعث کنترل راحت‌تر صدای درونتان می‌شود.

یک تمرین خوب برای مثبت‌اندیشی هنگام مواجهه با مشکلات، نوشتن است. اگر در طول روز یا هفته فکرهای خوب و مثبتی به ذهنتان رسید یا اتفاق مثبتی رخ داد، آنها را یادداشت کنید.

در هنگام بروز مشکل، برای تفریح و شادی برنامه‌ریزی کنید. افکار منفی، وقت‌نشناس هستند. بهترین کار این است که خودتان را با برنامه‌هایی شاد مانند بازی‌کردن با اعضای خانواده یا فرزندتان سرگرم کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه