سرآشپز

لازانیا راویولی و پنیر

لازانیا راویولی و پنیر تهیه شده از پاستا و پنیر سنتی ایتالیایی، یک وعده غذایی که برای میز شامتان رضایت‌بخش خواهد بود. من عاشق وعده‌های غذایی سریع هستم که در کمتر از سی‌دقیقه روی میز قرار می‌گیرد. راویولی نوعی پاستای بالشتی‌شکل کوچک و پُر مغز ایتالیایی‌ست که به‌صورت چهارگوش یا گرد تهیه شده و معمولاً با مواد گوناگونی همچون پنیر، گوشت یا سبزیجات درون آن را پر می‌کنند. راویولی‌ها را برای خوردن ابتدا در آب‌جوش پخته، سپس آب‌کش کرده بر رویشان خامه، پنیر یا سس گوجه‌فرنگی می‌ریزند و ترکیب به‌دست آمده را در اجاق می‌پزند.

مواد مورد‌نیاز:
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سوسیس یا گوشت گاو بدون چربی: ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد(خرد‌شده)
سیر: ۲ حبه(خرد شده)
گوجه‌فرنگی خرد‌شده: ۲۰۰ گرم
سس گوجه‌فرنگی: ۱ پیمانه
آب گوشت: ۲ پیمانه
راویولی: ۱ بسته
پنیر موزارلا تازه: ۱۵۰ گرم
پنیر پارمسان تازه رنده‌شده: ۱/۲ فنجان
جعفری: به‌مقدار کافی

طرز تهیه:
روغن زیتون را به ماهی بزرگ اضافه کنید و در ماهی تابه بریزید. پیاز و سیر  را در روغن زیتون روی حرارت متوسط  گذاشته تا زمانی که نرم و شفاف شوند. سوسیس را اضافه کرده و بپزید. پس از پخته‌شدن سوسیس، گوجه‌فرنگی، سس گوجه‌فرنگی‌، آبگوشت و راویولی را اضافه کنید. مخلوط را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید و روی حرارت متوسط بجوشانید. برای ۱۵-۲۰‌دقیقه بپزید تا پاستا غلیظ شود؛ سپس از روی حرارت برداشته و پنیر موزارلا و پارمسان را اضافه کنید. پاستا را با جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکته:
موادی که راویولی را تشکیل می‌دهند؛ مانند پاستا عبارت است؛ از آرد سمولینا، تخم‌مرغ و سبزیجات معطر که داخل آن را با مواد مختلف مانند پنیر پارمسان، سبزیجات تازه و گوشت گوساله پر می‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه