مثبت‌اندیشی در زندگی مشترک

زندگی زناشویی پر از فراز‌و‌نشیب است؛ گاهی شاد هستید و گاهی غمگین. به‌یاد داشته باتشید که زندگی زناشویی بدون مشکل وجود ندارد. هیچ خانواده‌ای پیدا نمی‌شود که در آن اختلاف‌نظر و بحث وجود نداشته باشد؛ اما باید بدانیم که با تدبیر خاص، راهکارهای مؤثر و مثبت‌نگری می‌توان بر همه مشکلات غلبه کرد و زندگی سرشار از محبتی را تجربه کرد.

با خود رو‌ راست باشید. کمی خجالت‌آور است که دیگران منفی‌بودن‌تان را گوشزد کنند. ببینید که انرژی و وقت خود را کجا صرف می‌کنید و روی عاداتی بد، مثل حسادت تمرکز کنید.

از تغییرات کوچک، شروع کنید. هر‌روز در جایی خلوت بنشینید و به زندگی خود فکر کنید. نام آن‌دسته از کسانی که به‌خاطر داشتن‌شان، شکرگزار خداوند هستید، مثل همسر و فرزندان خود را بنویسید.

هر روز یک کار خوب انجام دهید و همسرتان را خوشحال کنید. ممکن است در ابتدا کار دشواری به‌نظر برسد؛ دید مثبت‌نگر شما کمک می‌کند تا زندگی را دوباره از نو بسازید.

دست از نق‌زدن بردارید. همیشه به‌دنبال کارهایی که طرف مقابل‌تان انجام نداده یا از پس آن برنیامده، نباشید. به کارهای خوبی هم که انجام داده فکر کرده و با هم همکاری کنید.

اگر کاری را دوست دارید، با‌هم آن‌را انجام دهید و با همسرتان در‌مورد مشکلات صحبت کنید. حال که می‌خواهید مثبت‌اندیش باشید، طرف مقابل‌تان را نیز  شریک کنید. دو مثبت‌اندیش، بهتر از یکی‌ست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه