بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

مزایده ۱۵ تا ۱۰۰‌درصد سرمایه گذاری بانک گردشگری در هشت شرکت
بانک گردشگری از واگذاری ۱۵ تا ۱۰۰‌درصدی سرمایه‌گذاری‌ها در هشت شرکت غیر‌بورسی از‌طریق مزایده و شرایط خبر داد. براین‌اساس؛ «وگردش» در‌راستای رعایت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی مصوب سال 94، نسبت به واگذاری 100‌درصدی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نگین افق نیایش، 70‌درصد در سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی پارس میکا کیش، 66‌درصد در مجتمع صنعت فولاد بناب، 58‌درصد در نساجی کاشمر ، 49.37‌درصد در باشگاه گردشگری ایرانیان، 31.12‌درصد در پرستیژلند ایران، 20‌درصد در تلاشگران اندیشه کاراد، 15‌درصد در تجارت بین‌الملل هم وطا آریا با رعایت تمامی تشریفات و ضوابط و مقررات سازمان بورس و فرابورس اقدام می‌کند. زمان برگزاری مزایده و بازگشایی پاکت‌ها و اسناد 30 مرداد‌ماه تعیین شده است.

 

واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی کشور با عاملیت بیمارستان بانک ملی ایران
طرح واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی کشور با عاملیت بیمارستان بانک ملی ایران برگزار شد. این مراسم با حضور دکتر محمدرضا حسین‌زاده؛ مدیر‌عامل بانک ملی ایران، مدیران‌عامل بانک‌های دولتی و خصوصی کشور، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها‌، مدیران امور و رؤسای ادارات بانک ملی ایران‌، پرسنل کادر درمان بیمارستان بانک وهمچنین جمعی از همکاران شبکه بانکی کشور در محوطه ادارات مرکزی بانک ملی ایران برگزار شد. در‌این‌مراسم مدیر‌عامل بانک طی سخنانی ضمن تقدیر از مدیریت و پرسنل کادر درمانی بیمارستان بانک به‌خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی جهت تهیه واکسن و اجرای واکسیناسیون، گفت: «از یک‌سال‌پیش در شورای هماهنگی بانک‌ها دغدغه همه مدیران‌عامل بانک‌ها تهیه واکسن بود و به‌همین‌منظور تلاش‌های زیادی را برای تهیه آن داشتیم و با تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها و مدیریت بیمارستان، گرچه کمی‌دیر، ولی سرانجام موفق به تهیه آن شدیم». وی افزود: «انشاء‌الله با اجرای این طرح و واکسینه‌شدن همکاران که امید است حداکثر تا یک‌هفته‌آینده به پایان برسد، پس‌از‌این شاهد فوت هیچ همکاری در شبکه بانکی کشور نباشیم». در ادامه، حسینعلی سخندان؛ مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری گفت: «در‌حال‌حاضر در 30 شهر واکسیناسیون در مراکز درمانی بانک در‌حال‌انجام است».

 

موافقت بانک مرکزی با عرضه املاک بانک‌ها در بورس کالا
مدیرعامل بورس کالا در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی از موافقت بانک مرکزی برای عرضه املاک و مستغلات مازاد بانک‌ها در بورس خبر داد. حامد سلطانی‌نژاد طی نامه‌ای به‌شرح زیر از موافقت بانک مرکزی با «بهره‌گیری از سازوکار بورس کالای ایران جهت واگذاری اموال مازاد بانک‌ها با توجه به به اعلام حمایت قانونی نهادهای ناظر» خبر داد: «عطف به نامه شماره 00/112131 مورخ  16 تیر 1400 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با موضوع موافقت با استفاده از سازوکار حراج طبق دستورالعمل بازار فرعی بورس کالای ایران و همچنین نامه شماره 82/40002 مورخ 7 اردیبهشت‌ماه 1400 پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی به استحضار می‌رساند که بورس کالای ایران به‌عنوان بزرگترین بازار متشکل کالایی کشور در راستای اجرای بند 19 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش شفافیت و سلامت در اقتصاد و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا، فعالیت‌های شایان قابل‌توجهی را داشته است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه