افرایش اعتماد‌به‌نفس با مثبت‌اندیشی

افرادی كه اعتماد‌به‌نفس ضعیفی دارند، به‌طور‌مداوم، با خود افكار منفی را مرور می‌كنند؛ درحالی‌كه با جایگزینی مثبت‌نگری به‌جای افكار منفی می‌توان از اعتمادبه‌نفس بیشتری برخوردار شد و موفقیت‌های بیشتری را در زندگی رقم زد؛ مثلاً شاید برایتان پیش‌آمده باشد كه صحبت کردن در یك موقعیت اجتماعی، برایتان تشویش به‌وجود ‌‌آورد.

وقتی کسی شما را ناراحت و آزرده‌خاطر می‌کند، به خودتان سخت نگیرید و سعی کنید بر جنبه‌های مثبت وجودتان مرکز بیش‌تری کنید تا ترس از قضاوت دیگران، اعتماد‌به‌نفس شمار را کاهش ندهد.

اینکه چگونه درباره خودتان حرف می‌زنید و چگونه با آنچه بیان می‌کنید دیگران را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهید مهم است. شما می‌توانید با حرف‌هایتان اعتماد‌به‌نفس خود را کاهش یا افزایش دهید.

استفاده از زبانی خوب و مثبت، اولین قدم در مثبت‌اندیشی و. دستیابی به اعتماد‌به‌نفس است. برای اینکه بتوانید فردی مثبت‌اندیش باشید باید خودتان را وادار کنید تا جنبه مثبت قضیه را ببنید.

به وجود خود ببالید. یکی از راه‌های تقویت احساسات مثبت و خوب نسبت به خود این‌است‌که به مهارت‌ها و توانایی‌های خود ارزش بگذارید. در بیشتر موارد شما ارزشی برای استعدادها و توانایی‌های خود قائل نیستید.

آینده را فراموش کنید. اکثر ما طوری تربیت شده‌ایم که دائم به آینده می‌اندیشیم. این‌امر تا زمانی معقول است که شما از امروز زندگی خود حداکثر استفاده را کرده و تمام‌و‌کمال زندگی کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه