مثبت‌اندیشی در شرایط سخت

با مثبت‌اندیشی به‌جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی، فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق خواهد داد. دلایل زیادی برای مثبت‌اندیشی وجود دارد؛ ازجمله اینکه مثبت‌اندیشی میزان استرس را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما در طی روز احساس آرامش بیشتری داشته باشید، در‌نتیجه می‌توانید شب‌ها نیز خواب بهتری را تجربه ‌کنید.

مثبت‌اندیشان اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرند، بیشترین تمرکزشان روی این‌است‌که هر‌چه‌سریع‌تر خود را از این موقعیت خارج کنند. در واقع آن‌ها عادت ندارند روی افکار منفی خود تمرکز کنند.

یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای ایجاد تفکر مثبت، ابراز قدردانی‌ست از هر‌چه که برایتان اتفاق می‌افتد. زمانی‌که شادی حاصل از سپاسگزاری را بچشید، زمان و انرژی خود را با افکار دردناک هدر نمی‌دهید.

افراد خوشبین معمولاً زندگی شاد و پُرباری دارند، در واقع با مثبت‌اندیشی، اتفاقات مثبت بیشتری را به‌سمت خود جذب می‌کنند؛ بنابراین بر مشکلات متمرکز نشوید؛ خوش‌بین باشید تا زندگی شادی داشته باشید.

افرادی که افکار مثبت دارند، از سلامت جسمی و عمر طولانی‌ با کیفیت‌تری برخوردار هستند. احساسات و افکار منفی به‌سرعت به اعضای بدن آسیب می‌زنند و استرس مشکلات جسمی فراوانی به‌وجود می‌آورد.

مثبت‌اندیش‌ها از روبه‌رو‌شدن با سختی‌ها و مشکلات زندگی نمی‌ترسند و تمرکزشان بیشتر روی حل آن مشکلات است؛ در‌نتیجه در شرایط دشوار، بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند؛ زیرا بر مسائل مختلف، تمرکز بیش‌تری دارند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه