ترافل خرما

ترافل خرما، یک نوع دسر و میان وعده خوشمزه و مقوی‌ست که می‌توانید خیلی‌سریع و راحت در منزل آماده و سرو کنید. مواد اصلی در تهیه این دسر ترکیبی از خرما، شکلات، بیسکویت، گردو و خامه صبحانه است که این دسر را بسیار مقوی و سالم قرار می‌دهد. برای تهیه ترافل خرما تنها لازم است که مواد اصلی را ترکیب کرده و در شکل‌‌های مختلف و مورد‌نظر آماده کنید. می‌توانید از هر نوع مغز و یا پودر نیز برای تزیین این دسر استفاده کرده و طعم آن خ بی‌نظیر کنید.

مواد لازم:
خرما: ۳۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم
بیسکویت پتی‌بور: ۱۰ عدد
گردو خرد‌شده: ۴۰ گرم
خامه صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری
گلاب: ۱ قاشق چایخوری
دارچین: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
ابتدا خرماها را در یک کاسه با کمی آب خیس کنید. سپس پوست و هسته خرما را جدا کنید. بیسکویت‌ها را در میکسر ریخته و پودر کنید. سپس خرما، گلاب، خامه و دارچین را در میکسر ریخته و مخلوط کنید. شکلات تخته‌ای را به‌صورت بن‌ماری ذوب کنید. از مایه ترافل خرما به‌اندازه گردو برداشته و شکل دهید. سپس آن را به شکلات ذوب شده آغشته و بعد در گردو بغلتانید. ترافل‌های خرمایی آماده‌شده را در ظرف سرو بچینید.

نکته:
بعد از اینکه خرمای پوره‌شده را به مخلوط بیسکویت و گردو اضافه کردیم، با چنگال کاملاً به خرد همدیگر می‌دهیم. همچنین اگر تمایل داشتید، می‌توانید به‌اندازه نوک قاشق چای‌خوری دارچین یا زنجبیل یا پودر هل به موادتان اضافه کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه