مثبت‌اندیشی در دوران بارداری

دوران جنینی در زندگی تمام انسان‌ها مهم است. اولین ذهنیتی که انسان به زندگی پیدا می‌کند، در دوران جنینی شکل می‌گیرد و این ذهنیت در‌نهایت می‌تواند باعث موفقیت یا ناکامی باشد. به‌همین‌سبب اهمیت حال‌و‌هوای مادر در دوران بارداری بسیار زیاد است و بر خلق‌و‌خوی جنین او اثرات ماندگاری خواهد گذاشت.

احساس لذت مادر از بارداری و حرکت‌های جنین، به او منتقل می‌شود و این موضوع باعث سلامت روانش می‌شود. اگر دوران بارداری با ذهنیت منفی سپری شود، نوزاد از بین خواهد رفت.

اگر مادر، اندیشه‌ها و احساس‌های مثبت داشته باشد، می‌تواند جنین خود را به‌سمت داشتن زندگی خوب هدایت کند؛ چراکه درنهایت نیز نوزاد از آغوش امن مادر اعتماد کردن به دنیا را می‌آموزد.

افکار و اندیشه‌های ما روی احساساتمان تأثیر می‌گذارند. مادری که افکار منفی دارد، به‌مرور تندخو و بدبین می‌‌شود. تنش‌هایی که در اثر این رفتارها ایجاد می‌‌شود نیز در‌نهایت روی جنین تأثیر می‌گذارد.

باید علاوه‌بر انجام چکاپ‌های منطقی و پرهیز از گفتن جمله‌هایی مانند «مهم نیست!» معتقد بود که احتمال‌ وقوع اتفاق‌های منفی و مثبت مساوی‌ست و به‌اندازه تلاش برای رفع مشکل احتمالی، باید مثبت‌اندیش بود.

درست است که مشکل‌های اقتصادی وجود دارد؛ اما آن‌را برای خود بزرگ نکنید. همیشه مبلغی از درآمدتان را برای لذت‌بردن کنار بگذارید. از هزینه‌های دیگر بزنید و خرید وسایل کودک را محدود کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه