شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

برگزاری بازی دوستانه بین تیم خبرنگاران و شهرداری قیام‌دشت
به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و با دعوت شهرداری و شورای شهر قیامدشت از تیم خبرنگاران و رسانه شهرستان ری، دیداری دوستانه بین تیم منتخب قیامدشت و تیم خبرنگاران و رسانه شهرستان ری در زمین چمن قیامدشت برگزار شد. در‌این‌بازی تیم منتخب شهر قیامدشت به پیروزی چهار بر یک دست یافت. تک‌گل تیم خبرنگاران با پاس زیبای محمد سیانکی و شوت دیدنی عزیزی به‌ثمر رسید. این مسابقه به‌همت شهرداری و شورای شهر قیامدشت در زمین چمن خیابان ورزش شهر قیامدشت برگزار شد. محمد سیانکی (گزارشگر مطرح فوتبال صداوسیما) و سید حسن صفوی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری) میهمانان ویژه این‌مسابقه بودند که دقایقی نیز برای تیم خبرنگاران شهرستان ری به میدان رفتند. در تیم منتخب شهر قیامدشت نیز دکتر حسین ترکاشوند (شهردار)، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از پیش‌کسوتان فوتبال شهر قیامدشت و به مربیگری رئیس هیئت فوتبال شهر قیامدشت برای دقایقی بازی کردند.

 

کاهش 50درصدی مصرف آب با کشت‌های گلخانه‌ای
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با‌بیان‌اینکه احداث هر هکتار گلخانه برای شش‌نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۲‌نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند، گفت: «این نوع کشت در مصرف آب که یکی از معضلات کشاورزی جنوب تهران است؛ موجب کاهش مصرف ۵۰‌درصدی این ماده حیاتی می‌شود». جبرئیل برداری افزود: «سیاست‌های جهاد کشاورزی در کشور توسعه کشت گلخانه‌ای است و در آینده نزدیک اکثر کشاورزان باید این مسیر را ادامه دهند؛ چرا‌که تولید در فضای کنترل شده موجب افزایش چند‌برابری محصولات کشاورزی و در‌نتیجه سود کشاورز می‌شود». وی در‌خصوص نارضایتی برخی کشاورزان در حوزه کشت گلخانه‌ای افزود: «افرادی که با متراژهای کوچک، بدون برنامه و شناخت بازار و از همه مهم‌تر بدون دانش و آگاهی از بیماری و آفت‌های وارد کشت گلخانه‌ای شده‌اند؛ حتماً ضرر خواهند کرد». این مسئول خاطرنشان کرد: «کسانی که برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی وارد عرصه کشت گلخانه‌ای شده‌اند و علم لازم را ندارند، به حتم در‌حال‌حاضر ناراضی هستند؛ ولی کسانی که با متراژهای بالای پنج‌هزار‌متر و آگاهی بالا وارد شده‌اند، راضی هستند».

 

دیدار مدیران ارشد شهرستان با سالمندان کهریزک
درآستانه روز ملی سالمند، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشدار و شهردار کهریزک با حضور در آسایشگاه خیریه سالمندان کهریزک با اهدای گل از سالمندان این‌مجموعه تجلیل به‌عمل آورند. حسین ‌محمدی‌فرد؛ سرپرست شهرداری کهریزک ضمن گرامیداشت روز سالمند، وجود این قشر سالخورده و باتجربه را برای نسل امروز غنیمت و ارزشمند برشمرد و گفت: «در فرهنگ ملی و مذهبی ما ایرانیان و مسلمانان احترام به سالمندان همواره مورد سفارش قرار گرفته است و ما نیز با‌توجه‌به‌اینکه، تکریم سالمندان را در زندگی شخصی و اجتماعی مورد‌توجه ویژه قرار داده‌ایم و حضور مدیران شهرستان ری در آسایشگاه خیریه سالمندان کهریزک مصداق عینی این تفکر است. در‌این‌مراسم با اهدای گل و شیرینی در بین سالمندان با این‌افراد دیدار و دلجویی کردند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه