مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان لرستان خبر داد؛

تأمین اجتماعی لرستان؛ موفق‌ترین اداره‌کل در تعیین‌تکلیف بدهی کارفرمایان

سید احمد موسوی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: «در طرح بخشودگی جرائم بیش از ۵۰درصد از جرائم کارفرمایان استان بخشیده شد». منوچهر گودرزی دراین‌زمینه گفت: «در طرح بخشودگی جرائم زمینه مناسب و مطلوب برای بهره‌مندی کارفرمایان از تسهیلات فراهم شد تا کارفرمایان در‌این‌فرصت بتوانند بدهی خود را تعیین‌تکلیف کنند». وی افزود: «کارفرمایان استان ۷۰۰میلیاردتومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکارند که خوشبختانه با اجرای این‌طرح بیش از ۲۲۷میلیاردتومان از آنان تعیین‌تکلیف و ۱۳۵میلیاردتومان نیز از جرائم کارفرمایان بخشیده شد».

تعیین‌تکلیف بدهی 250میلیاردتومانی شهرداری‌ها
مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان بابیان‌اینکه در طرح بخشودگی همه شهرداری‌های استان توانستند بدهی‌های معوق خود را تعیین‌تکلیف کنند، اظهار کرد: «شهرداری‌های استان ۲۵۰میلیاردتومان بدهی معوق به سازمان تأمین اجتماعی داشتند که با برگزاری جلسات مستمر و درنظرگرفتن شرایط خاص شهرداری‌ها حداکثر تسهیلات موردنیاز که تقسیط ۱۲‌ماه بود را اعمال کردیم که خوشبختانه همه شهرداری جرائم خود را از‌این‌طریق تعیین‌تکلیف کردند». گودرزی با تقدیر از عملکرد روابط‌عمومی سازمان در اطلاع‌رسانی گسترده طرح بخشودگی جرائم تصریح کرد: «با تمهیداتی که اندیشیده شد و اطلاع‌رسانی‌های متعددی که صورت گرفت برای اولین‌بار استقبال بسیار‌خوبی از طرح صورت گرفت که بیش از ۵۰درصد جرائم کارفرمایان شامل بخشودگی قرار گرفت و همچنین بخش زیادی از مطالبات سازمان نیز وصول شد».

موفقیت در وصول بدهی کارفرمایان در کشور
منوچهر گودرزی، اداره‌کل تأمین اجتماعی استان را یکی از موفق‌ترین ادارات کل در طرح بخشودگی جرائم اعلام و عنوان کرد: «طرح بخشودگی طی سالیان قبل نیز در استان اجرا شده اما به‌هر‌دلیلی کارفرمایان استان زیاد رغبتی دراین‌‌باره نداشتند اما امسال خوشبختانه با زحمات تیم وصول جرائم، کارشناسان فنی، روابط‌عمومی، حراست و ادارات شهرستان‌ها با برگزاری جلسات تخصصی و مذاکره با کارفرمایان استان توانستیم شرایطی را به‌وجود آوریم که بیشترین استقبال را کارفرمایان از طرح مذکور داشته باشند و ازطرفی با اجرای این سازوکار اداره‌کل تأمین اجتماعی استان در وصول مطالبات خود از موفق‌ترین ادارات کل تأمین اجتماعی استان‌ها محسوب شد که جا دارد از همه همکاران خودم در سازمان و کارفرمایان تقدیر و تشکر کنم». مدیرکل تأمین اجتماعی استان همچنین بااشاره‌به پرداختی به مستمری‌بگیران گفت: «ماهانه حدود 250میلیاردتومان به مستمری‌بگیران استان پرداخت می‌شود».

حمایت سازمان از 85هزارنفر مستمری‌بگیر لرستانی
منوچهر گودرزی در دیدار با اعضای کانون کارگران بازنشسته استان اظهار داشت: «در استان لرستان بیش از 85هزارنفر مستمری‌بگیر اعم از بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده زیر چتر حمایتی تأمین اجتماعی قرار دارند که با عائله تحت‌تکفل خود از خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند». مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان افزود: «35درصد از کارکنان تأمین اجتماعی استان ایثارگر هستند». او گفت: «حدود 35درصد از کارکنان شاغل در اداره‌کل تأمین اجتماعی و شعب تابعه استان لرستان در زمره ایثارگران هستند».

حضور 50درصد از کارکنان ایثارگر در سمت‌های مدیریتی
گودرزی (مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان) در نشست با فرزندان شاهد شاغل در تأمین اجتماعی استان که به‌صورت مجازی در قالب ویدئوکنفرانس در سطح استان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: «بیش از 50درصد از همکاران ایثارگر استان در جایگاه‌های شغلی مدیریتی حضور دارند و سعی داریم تا متناسب با تخصص آنان درراستای ارتقای شغلی این طیف گام برداریم». مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان افزود: «رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها و حماسه‌سازی‌های ایثارگران در عرصه دفاع مقدس باعث حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد امنیت کشور شده و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم».

پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان درادامه از پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) خبر داد. گودرزی عنوان کرد: «به‌منظور بهینه‌سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه‌ای ازسوی معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت ماهانه مرخصی زایمان به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد». وی گفت: «در بخشنامه صادرشده ازسوی معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد واحدهای اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری (مرخصی زایمان) ازسوی بیمه‌شده و به‌محض ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند ۹۶ ماده ۲ و ماده ۶۷ قانون تأمین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به‌صورت ماهانه اقدام و این فرایند را تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه داده و از موکول پرداخت تعهد مذکور به اتمام دوره مرخصی زایمان خودداری کنند». منوچهر گودرزی در‌پایان گفت: «غرامت دستمزد ایام بارداری که با تأخیر پس از پایان مرخصی زایمان پرداخت می‌شد به‌موجب بخشنامه جدید تأمین اجتماعی در کوتاه‌ترین‌زمان و ماهانه پرداخت می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه