گلستان

سینا غریب

رفع نیازهای مخابراتی مردم؛ مهم‌ترین اولویت مخابرات منطقه
مدیر مخابرات منطقه گلستان در بازدید از بخش‌های مختلف مخابرات مینودشت، رفع نیاز مخابراتی مردم را اولویت دانست. به‌گزارش اداره روابط‌عمومی مخابرات منطقه گلستان؛ دکتر غلامعلی شهمرادی با ابراز امیدواری از اینکه همکاران در جای‌جای استان درحال خدمت‌رسانی به مردم استان هستند، گفت: «کارکنان مخابرات استان در تلاش هستند ارتباطات مخابراتی در تمامی نقاط استان به‌صورت پایدار و باکیفیت دراختیار مردم باشد». وی افزود: «توانستیم با تلاش و برنامه‌ریزی، زیرساخت ارتباطی مناسبی را دراختیار مردم قرار داده تا بتوانند از محصولات مخابراتی علی‌الخصوص اینترنت پرسرعت نهایت بهره‌مندی را داشته باشند». مدیر مخابرات منطقه گلستان که از نزدیک با همکاران گفت‌وگو می‌کرد باتأکیدبراینکه تحقق اهداف در مخابرات بسیار حائزاهمیت است، رفع نیاز مخابراتی مردم و تأمین به‌موقع خدمات را مهم‌ترین اولویت مخابرات عنوان کرد و بر کوشش، همدلی و تعهد در انجام وظایف تأکید کرد.

 

پیش‌بینی ۱۴ مرکز برای خرید تضمینی سویا
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پیش‌بینی ۱۴ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در استان خبر داد. سید خالق سجادی اظهار کرد: «امسال ۱۴ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در استان پیش‌بینی شده که در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد کتول، بندر گز، آزادشهر، مینودشت و کردکوی قرار دارد». مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: «زمان برداشت کلزا طبق اعلام جهاد کشاورزی از ۲۰ مهرماه خواهد بود و مراکز ما از این زمان دایر خواهند شد». طبق گفته وی، خرید تضمینی هر کیلو دانه سویا از شش‌هزار و ۶۳۰‌تومان در سال گذشته به ۱۲هزار و ۴۱۹‌تومان در سال جاری رسیده و افزایش دو‌برابری یافته است. سجادی بیان کرد: «باتوجه‌به سطح زیر کشت کلزا در استان، پیش‌بینی می‌شود که ۲۵هزارتُن دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری شود». گفتنی‌ست؛ امسال ۱۳هزارهکتار اراضی گلستان به زیر سویا رفته؛ درحالی‌که این رقم در سال گذشته، ۱۰هزارهکتار بود.

 

نصب علائم هشدار در ۵۰درصد مرزهای استان
فرمانده مرزبانی گلستان گفت: «درراستای طرح حریم امنیتی تاکنون ۵۰درصد علائم هشدار در مرزهای استان نصب شده است». سرهنگ بهزاد ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: «حفظ حدودوثغور و امنیت پایدار در مناطق مرزی با فرماندهی مرزبانی‌ست. طرح حریم امنیتی در سال ۸۷ ابلاغ شده و مقدمات آن توسط استانداری و مرزبانی انجام شد». وی بیان کرد: «این‌طرح توسط پایگاه دریابانی بندر ترکمن و هنگ مرزی اترک عملیاتی شد و بخشی هم به مرزنشینان بر‌می‌گردد که باید با حریم قرمز و زرد آشنا شوند». ابراهیمی ادامه داد: «نصب علائم مرزی هم ازجمله اقدامات دراین‌راستا بوده که تاکنون ۵۰درصد آن اجرایی شده است». فرمانده مرزبانی گلستان گفت: «قاچاق در مرزهای استان شرایط پایدار داشته و قاچاق سازمان‌یافته نداریم». وی ادامه داد: «۴۵۸‌کیلومتر مرز آبی و خشکی با ترکمنستان داشته و تمامی مقررات مرزی با حفظ اقتدار کشور رعایت می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه