مثبت‌اندیشی در محیط کار

رئیسی دارید که با بدخلقی و نگاه از بالا هر‌روز صبح‌تان را به جهنم بدل می‌کند؟ محیط کارتان متناسب با علایق و سلایق‌تان نیست؟ اگر این‌طور است، متأسفیم. اوضاع‌تان واقعاً خوب نیست؛ اما شما می‌توانید وضعیت‌های عذاب‌آور را با ترفندهای گوناگون مدیریت کنید. مثبت‌اندیشی در محیط کار هم امکان‌پذیر است.

شما دوست دارید که سایر همکاران و مدیرتان به شما چیزهای تازه یاد بدهند، پس شما هم به سایرین کمک کنید و چیزهای تازه یاد بدهید. سعی کنید دانسته‌هایتان را به‌اشتراک بگذارید.

اگر پیوسته و بی‌وقفه کار کنید، خسته و فرسوده خواهید شد. هر دوساعت‌یک‌بار به خود استراحتی پنج‌دقیقه‌ای بدهید. نگذارید تا فشار کاری تمرکز شما را از بین ببرد و انگیزه‌هایتان را بکشد.

بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید و زمانی را به خود و تفریح اختصاص بدهید. اگر کارتان ناتمام مانده، آن‌را خانه نبرید؛ انجام آن‌را به اول‌وقت روز کاری بعد منتقل کنید.

یکی دیگر از راه‌های مثبت‌اندیشی در محیط کار این‌است‌که بتوانید با همکاران‌تان ارتباط برقرار کنید. لازم نیست با همه خودمانی شوید؛ اما همین‌که گاهی باهم حرف بزنید، حال‌تان را بهتر خواهد کرد.

مثبت‌اندیشی در محیط کار با ساختن فضایی دل‌نشین ایجاد می‌شود. فرقی نمی‌کند فضای کارتان بزرگ است یا میز و صندلی کوچک. با شناخت محدودیت‌ها و اجازه از مدیر، تغییراتی مثبت ایجاد کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه