راهنمای خرید یک پاوربانک مناسب

مهدی حیدری

در عصر حاضر، گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال به پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته‌اند؛ اما هنوز مشکلی مشترک بین این دستگاه‌های هوشمند برطرف نشده؛ خالی‌شدن زودهنگام باتری، مسئله‌ای‌ست که اغلب ما با آن دست‌به‌گریبان هستیم؛ به‌همین‌منظور کاربران هنگام خرید تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و ... به فکر خرید پاوربانک مناسبی نیز هستند. به‌گزارش زومیت؛ در ادامه باهم به بررسی ویژگی‌های یک پاوربانک مطلوب می‌پردازیم و چند نمونه با قیمت مناسب در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.
به‌طورکلی باید موارد زیر را هنگام خرید پاور بانک درنظر داشته باشید.
ظرفیت پاوربانک: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید؛ ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAh محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید.
شدت جریان: علاوه‌بر محاسبه‌ ظرفیت موردنیاز، باید شدت‌ جریان خروجی پاوربانک را نیز موردتوجه قرار دهید. وقتی شدت جریان بیشتری در پورت‌های خروجی پاوربانک دراختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تأثیر می‌گذارد.
نوع اتصالات: پاوربانکی که انتخاب می‌کنید باید باتوجه‌به نوع کابل شارژرتان باشد. درگاه‌های ورودی و خروجی یک پاور بانک ممکن است microUSB، USB-A، USB-C یا لایتنینگ باشد.
مدت‌زمان شارژ شدن پاوربانک: یکی از موضوعات مهم دیگر سرعت شارژ شدن باتری خود پاوربانک است. بسیاری از پاوربانک‌ها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند؛ ولی برخی این‌گونه نیستند. برای پی‌بردن به‌سرعت شارژ باتری خود پاوربانک باید ولتاژ ورودی آن‌را بررسی کنید.
ایمنی: آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی درنظر گرفته می‌شود؟ در برخی‌ازآن‌ها، بله!
شدت جریان هوشمند: باتوجه‌به تنوع گجت‌های هوشمند قابل شارژ، شرکت‌های تولید‌کننده‌ی پاوربانک، به توسعه‌ فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تنظیم شدت جریان خروجی باتوجه‌به نیاز پرداخته‌اند که می‌تواند جریان ایدئال دستگاه‌های مختلف را تأمین کند.
شارژ بی‌سیم: تنها درصورتی‌که دستگاه هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، به‌دنبال پاوربانک بی‌سیم باشید؛ البته امکان شارژ گجت‌ها ازطریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد، اما قیمت بیشتری هم دارند.
مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات: توصیه‌ی ما به کاربران همیشه در سفر، مدنظر قراردادن این قابلیت هنگام خرید پاوربانک است؛ البته خریدن پاوربانک ضدضربه یا ضدآب، نیازمند صرف هزینه‌ بیشتری خواهد بود.
ابعاد پاوربانک: ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی‌ست که حین خرید باید بدان توجه داشته باشید؛ مثلاً اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا اقدام به خرید نمونه‌های خورشیدی کنید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود.
گاهی‌اوقات قیمت پاوربانک و بودجه‌ کاربر برای خرید آن، می‌تواند مهم‌ترین عامل در انتخاب یک شارژر همراه باشد؛ درچنین‌شرایطی عوامل دیگر کم‌رنگ می‌شوند و درواقع باتوجه‌به بودجه محدود خود، ناچاریم قید برخی از امکانات را بزنیم.

بهترین پاور بانک تا 100‌هزارتومان
بازه‌ قیمتی ۱۰۰‌هزارتومان قطعاً گزینه‌های مناسب زیادی پیدا نخواهید کرد؛ نباید انتظارات زیادی از پاوربانک‌های اقتصادی داشته باشید. انتخاب ما به‌عنوان بهترین پاور بانک تا 100‌هزارتومان، شارژر همراه لامبو مدل LB-4000 با ظرفیت 4000‌میلی‌آمپرساعت است. این‌محصول بااینکه قیمتی اقتصادی دارد؛ اما از استاندارد شارژ ایمن بهره می‌برد که بزرگ‌ترین لطف به باتری دستگاه هوشمندتان خواهد بود. درواقع پاوربانک LB-4000 از سیستم محافظت در برابر مشکلاتی مانند نوسانات برق، اتصال کوتاه، تغییرات دما، اضافه‌جریان در ورودی و خروجی بهره می‌برد. پاوربانک اقتصادی لامبو از یک درگاه خروجی با شدت جریان 1 آمپر استفاده می‌کند، طراحی زیبا و وزن و ابعاد مناسبی نیز دارد.

بهترین پاور بانک تا 500‌هزارتومان
بعد از بررسی بیش از صد پاوربانک متنوع، انتخاب ما در محدوده‌ قیمتی ۵۰۰‌هزارتومان، شارژر همراه انکر مدل A1215 است که از ظرفیت اسمی 13000‌میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این‌محصول امکانات خوبی دراختیار کاربر قرار می‌دهد که ازجمله‌ آن‌ها می‌توان به استاندارد شارژ ایمن، مدیریت هوشمند شارژ، امکان شارژ سریع ورودی و خروجی، دو درگاه خروجی با شدت جریان 3 آمپر و بدنه‌ جمع‌وجور و پلاستیکی مقاوم در برابر خط‌و‌خش اشاره کرد. شارژر همراه انکر دو درگاه خروجی و یک درگاه ورودی برای شارژر در بطن خود دارد.

بهترین پاور بانک تا یک‌میلیون‌تومان
انتخاب ما برای بهترین پاوربانک تا یک‌میلیون‌تومان شارژر همراه جووی مدل JP253 با ظرفیت ۴۰‌هزار‌میلی‌آمپرساعت است. این باتری همراه که ظرفیت بسیاربالایی دارد، از چهار درگاه نیز بهره می‌برد که دو درگاه خروجی USB، یک درگاه USB-C به‌عنوان ورودی و خروجی و یک درگاه ورودی microUSB آن‌ها را تشکیل می‌دهند. پاوربانک JP257 با تمامی فناوری‌های شارژ گوشی‌های هوشمند ازجمله با شارژ سریع کوآلکام، پاوردلیوری، سوپر شارژ SCP هواوی و AFC سامسونگ سازگاری دارد. استانداردهای ایمنی، استفاده از مواد ضدحریق، نشانگر شارژ پاوربانک به درصد و بیشینه شدت جریان خروجی 5‌آمپری را به موارد ذکر شده بالا اضافه کنید تا شما هم در انتخاب پاوربانک با ما هم‌نظر شوید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه