خوشبختی و مثبت‌اندیشی

در تعاریف آمده است؛ خوشبختی یعنی لذت و خوشحالی درونی و به‌عبارت‌دیگر؛ احساس یا ابراز خرسندی یا رضایت. اما برای رسیدن به خوشبختی چه باید کرد و آیا راهکارهایی برای دست‌یافتن به آن وجود دارد؟ بسیاری معتقدند که مثبت‌اندیشی یکی از این راه‌هاست. با چند پیشنهاد ساده همراه ما باشید.

تمرین برنده‌بودن کنید. در امتحانات، افرادی‌که نتیجه خوبی را تصور می‌کنند؛ بهتر از آنانی‌که چنین نیستند، عمل می‌کنند. هنگام مواجهه‌با صحنه واقعی، این تمرین فکری به شما اطمینان و اراده خواهد داد.

دقیقاً تعیین کنید که قصد دارید چه‌کار کنید؛ مثلاً متعهد شوید هفته‌ای یک بار به‌صورت داوطلبانه در مؤسسات خیریه فعالیت کنید. با دستیابی به هر هدف اولیه، شاهد یک پیشرفت خواهید بود.

خنده می‌تواند موجب ایجاد فضای آرام بین شما و کسانی که کنارتان هستند شود. اگر احساس کردید کمی منفی‌بین شده‌اید، 30‌ثانیه با گوش‌دادن به یک چیز خنده دار، خودتان را سرگرم کنید.

به موفقیت‌های خود در گذشته اعتراف کنید. اتفاقات خوب را به‌عنوان نتیجه تلاش‌های خود تجزیه و تحلیل کنید. عکس‌هایی که در تعطیلات گرفتید، به‌خاطر مهارتتان در نورپردازی و انتخاب صحنه‌های عالی بودند!

هرروز سه مورد مثبت در اتفاقات روزمره خود پیدا کنید. می‌توانید قبل‌ از خواب مغز خود را به‌راحتی تعلیم دهید؛ مثلاً کسی از شما تعریف کرده است؛ همین برای شاد بودن کافی‌ست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه