بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

افزایش سقف تسهیلات کارت اعتباری بانک دی
سقف تسهیلات کارت اعتباری در بانک دی، برای اشخاص حقیقی، به دومیلیارد‌ریال افزایش یافت. به‌دنبال ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی مبنی‌بر افزایش سقف تسهیلات کارت اعتباری، سقف تسهیلات کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه در بانک دی از ۵۰۰میلیون‌ریال به دومیلیارد‌ریال افزایش یافت. بر‌اساس‌این‌گزارش، کارت‌های اعتباری مرابحه حداقل دارای ۱۰۰‌میلیون‌ریال و حداکثر دومیلیارد‌ریال اعتبار است و سود تسهیلات اعطایی بر‌اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸‌درصد تعیین شده است. تمامی اشخاص حقیقی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند بر‌اساس ضوابط نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. گفتنی‌ست؛ نحوه بازپرداخت اقساط کارت اعتباری مرابحه حداقل ۱۲‌ماه و حداکثر۶۰‌ماه است. کارت اعتباری، کارتی‌ست که بانک به‌وسیله آن در چهارچوب ضوابط به مشتری تا سقف معینی اعتبار اعطا می‌کند تا مشتری بتواند از‌طریق پایانه‌های فروش (pos) و درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام به سفارش یا خرید کالا و خدمات تا سقف اعتبار تعیین‌شده کند و مبلغ خرید را براساس شرایط تعیین‌شده به بانک بازپرداخت کند. مشتریان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک مراجعه کنند یا با شماره ۲۸۹۳۰ تماس بگیرند.

 

تجارت‌نو «هوش مصنوعی» را به خدمت می‌گیرد
مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه تجارت‌نو از ورود این شرکت به حوزه خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی خبر داد. علی سالارکیا با‌بیان‌اینکه صنعت بیمه دیر به فکر تحول دیجیتال افتاده است، خاطرنشان کرد: «در شرکت‌هایی که مدیران نوگرا حضور یافته‌اند، تحول دیجیتال به‌سرعت دنبال شده است». وی با‌اشاره‌به‌اینکه شرکت بیمه تجارت‌نو به‌واسطه مدیرعامل آشنا به این‌حوزه، اقدامات اساسی در بخش زیرساخت‌های آی‌تی را عملیاتی کرده است، گفت: «تجارت‌نو تنها در سال گذشته با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش فناوری اطلاعات و جدیدترین تجهیزات مربوط به این‌حوزه را خریداری کرده است». سالارکیا با‌اشاره‌به ورود بیمه تجارت‌نو به حوزه کسب‌وکار دیجیتال و گسترش تعاملات با استارت آپ‌ها، خاطرنشان کرد: «اپلیکیشن بنو که دراین‌شرکت طراحی شده است، بسیاری از نیازهای مشتریان را به‌صورت کاملاً غیرحضوری و آنلاین، برطرف می‌کند». او ایجاد امکاناتی چون خرید آنلاین بیمه‌نامه، ارائه مشاوره بیمه‌ای و پرداخت آنلاین خسارت و درصورت لزوم اعزام تیم ارزیاب به محل حادثه را از امکانات این اپلیکیشن خواند و گفت: «خدمات دیجیتال بیمه تجارت‌نو به مشتریانش در سال آینده به حداکثر ممکن می‌رسد؛ به‌گونه‌ای‌که می‌توان گفت همه فرآیندهای بیمه‌گری در این شرکت دیجیتالی خواهد شد». مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه تجارت‌نو  گفت: «هوش مصنوعی اکنون نقش ارزیاب خسارت را بازی می‌کند؛ به‌گونه‌ای‌که زمان ارزیابی خسارت به کمتر از یک‌دقیقه و زمان پرداخت خسارت به کمتر از سه دقیقه کاهش یافته است».

 

تصویب افزایش سرمایه بیمه نوین
هیئت‌مدیره شرکت بیمه نوین افزایش سرمایه 167‌درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی‌، سود انباشته را به‌تصویب رساند. شرکت بیمه نوین با نماد معاملاتی ونوین اعلام داشت؛ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 262.4‌میلیارد‌تومان به‌مبلغ 700‌میلیارد‌تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی‌، سود انباشته در تاریخ 1400/08/23 به‌تصویب هیئت‌مدیره رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه