ازسوی سازمان صمت خوزستان صورت گرفت؛

دستور خرید یک‌میلیون ماسک برای مردم خوزستان

سید علی موسوی‌نسب

سفارش خرید یک‌میلیون ماسک برای استان خوزستان انجام گرفته و تا چندروزآینده این ماسک‌ها وارد خوزستان خواهند شد. امیرحسین نظری (رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان) دراین‌خصوص بیان کرد: «با تعدادی از تاجران و سرمایه‌گذاران خوزستان برای خرید و تأمین ماسک موردنیاز استان ‌رأیزنی‌هایی انجام داده‌ایم و با تمهیداتی که انجام‌گرفته تا چندروزآینده یک محموله ماسک وارد استان خواهد شد». وی گفت: «ماسک‌های N٩٥ نیز که موردنیاز کارکنان بیمارستان‌هاست به‌میزان نیاز بیمارستان‌ها تأمین شده و به‌زودی وارد استان می‌شود». رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: «درحال‌حاضر نیاز اولیه استان یک‌میلیون ماسک پیش‌بینی‌شده و در بخش‌های بعدی نیز تعدادی ماسک دیگر برای استان تأمین خواهد شد». نظری گفت: «به‌دنبال نیاز مردم در چندروزگذشته به محلول ضدعفونی‌کننده با همکاری سازمان صمت استان و معاونت غذا و داروی اهواز از واحدهای تولیدی استان دعوت شد برای تولید ماده ضدعفونی‌کننده ورود کنند». وی افزود: «در یک‌هفته اخیر تاکنون چهار خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست و ژل شست‌وشو در اهواز راه‌اندازی شده است». رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: «یکی از این واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده دست، در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در کارخانه تولید مواد پاک‌کننده اطلس فایز راه‌اندازی شد که این دو خط تولید روزانه ٥٠‌هزار ظرف ۵۰۰‌سی‌رسی محلول تولید می‌کنند». وی اظهار داشت: «با راه‌اندازی خط‌های دیگر این واحد تولیدی میزان تولید این واحد صنعتی به ٢٠٠هزار ظرف محلول افزایش خواهد یافت». نظری افزود: «دو خط تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست و ژل شست‌وشو نیز هفته گذشته در یک کارخانه دیگر اهواز افتتاح شد که با فعالیت این خط‌های تولیدی در استان شاهد اشباع بازار عرضه از مواد ضدعفونی‌کننده در استان خواهیم بود و کمبود دراین‌بخش برطرف خواهد شد و در‌پی تأمین بخشی از نیازهای استان‌های دیگر دراین‌بخش خواهیم بود». رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: «ماشین خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست شرکت الکل‌سازی رازی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های الکل در سطح کشور است، نیز از روز دوشنبه هفته جاری وارد مدار تولید می‌شود». گفتنی‌ست؛ در‌پی شیوع ویروس کرونا در خوزستان و هجوم مردم برای خرید الکل، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دست، استان با کمبود این کالاها در استان مواجه شده است. سازمان صمت استان و معاونت غذا و داروی اهواز برای حل مشکل کمبود این کالاهای بهداشتی در استان از کارخانه‌های تولید مواد بهداشتی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست دعوت کرده‌اند که تاکنون چهار خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست و ژل شست‌وشو در اهواز راه‌اندازی شده است.

تولید روزانه ٥٠هزارلیتر مواد ضدعفونی در کارخانه اطلس فایز اهواز
با پیگیری‌های صورت‌گرفته ازسوی سازمان صمت خوزستان و معاونت غذا و دارو استان مقرر شد شرکت اطلس فایز روزانه ۴۰ تا ٥٠‌هزارلیتر مواد ضدعفونی‌کننده دست تولید کند. دکتر نظری در حاشیه افتتاح خط تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست توسط کارخانه اطلس فایز اظهار کرد: «به‌منظور رفع نیاز مردم استان و مقابله با شیوع بیماری کرونا امروز این کارخانه که پیش‌تر شامل یک خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده بود، با پیگیری‌های صورت‌گرفته هم‌اکنون این کارخانه دو خط دیگر خود را برای تولید انبوه راه‌اندازی کرد و بعدازاین با سه خط تولید به تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست می‌پردازد». دکتر نظری افزود: «این کارخانه برای تسریع در تولید از دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک استفاده کرده و تاکنون برای راه‌اندازی این دو خط حدود ٥٣٠ میلیون‌تومان اعتبار صرف کرده است». وی عنوان کرد: «الکل موردنیاز این کارخانه توسط شرکت الکل سازی فخر رازی آبادان تأمین خواهد شد». نظری عنوان کرد: «بطری‌های تولیدشده توسط این کارخانه در حجم‌های ۵۰۰‌سی‌سی، دو‌ونیم‌لیتری، ۱۰‌لیتری و ۲۰‌لیتری خواهد بود که پس از تولید دراختیار معاونت غذا و دارو جهت توزیع و مصرف مردم قرار خواهد گرفت».
تشکیل ۴۷ پرونده تخلف در فروش کالاهای بهداشتی در خوزستان
٤٧ پرونده تخلف درخصوص گران‌فروشی، امتناع و احتکار کالاهای بهداشتی موردنیاز مردم برای مقابله با ویروس کرونا در استان تشکیل شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص اقدامات صورت‌گرفته با محتکران مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی گفت: «باتوجه‌به اهمیت موضوع پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تاکنون ۴۰ اکیپ بازرسی در سراسر استان به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار این اقلام فعال شده‌اند». دکتر نظری گفت: «گشت‌های مشترک بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز فروش کالاهای بهداشتی از یک‌هفته‌گذشته در استان آغاز شده و تاکنون دو مرکز مواد ضدعفونی در اهواز به‌دلیل گران‌فروشی و احتکار نیز پلمب شدند و کالاهای آن‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحویل داده شد تا دراختیار مردم قرار دهند». امیرحسین نظری درخصوص اقدامات نظارتی سازمان صمت خوزستان نظارتی بر نحوه فروش و عرضه کالاهای بهداشتی موردنیاز درخصوص شیوع ویروس کرونا گفت: «سازمان صمت خوزستان با همکاری تعزیرات و علوم پزشکی گشت‌های مشترک از داروخانه‌ها و بازار را تا پایان التهابات موجود ادامه خواهد داد». وی افزود: «درحال‌حاضر بازرسان سازمان صمت در گشت‌هایی مشترک با معاونت غذا و دارو استان و بازرسان سازمان تعزیرات، نسبت به بازرسی از مراکز عرضه مواد بهداشتی، داروخانه‌ها و ... به‌صورت منطقه‌ای اقدام می‌کنند». وی اضافه کرد اولویت بازرسان این سازمان از بازرسی کالای اساسی خارج شده از داروخانه‌ها و مراکز عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی که دراین‌شرایط برای مردم از همه‌چیز ضروری‌تر است، متمرکز شده است». رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیانِ‌اینکه مشکل اصلی کمبود مواد بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و ... در استان است، گفت: «در استان تولیدکننده مواد ضدعفونی نداریم و دراین‌زمینه مردم با هجوم به مراکز عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی نسبت به خرید این اقلام اقدام کرده‌اند و اکنون برخی از فروشگاه‌ها مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده ندارند». نظری بابیانِ‌اینکه با متخلفانی که در شرایط کنونی به‌دنبال گران‌فروشی و سوءاستفاده از شرایط هستند به‌صورت جدی برخورد می‌شود، ادامه داد: «درحال‌حاضر به تشویق فروشندگان می‌پردازیم تا کالاهای موردنیاز مردم را تهیه و دراختیار مردم قرار دهند؛ زیرا جو روانی که درزمینه کروناویروس وجود دارد شرایطی را ایجاد کرده که مردم به اقلامی ازجمله ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده نیازمند هستند». دکتر نظری درخصوص آغازبه‌کار گشت‌های مشترک بازرسی از بازار عید در استان ادامه داد: «گشت‌های نظارتی بر بازار عید نوروز از ۱۰ اسفندماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد».

برطرف‌شدن کمبود کالای بهداشتی با راه‌اندازی خط تولید آن در خوزستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیانِ‌اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت کالاهای بهداشتی کمبود آن در بازار است، گفت: «کمبود کالاهای بهداشتی در خوزستان با راه‌اندازی خط تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی برطرف خواهد شد». امیرحسین نظری در ستاد تنظیم بازار خوزستان در استانداری این استان بیان کرد: «با چند تولیدکننده در خوزستان صحبت شده تا برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و کالاهای بهداشتی ورود کنند تا مشکل کمبود این کالاها برطرف شود». وی بیان کرد: «برای کنترل بازار در بهمن امسال ٢١‌هزار و ٤٥٠ بازرسی از بازار خوزستان انجام گرفت و هزار و ٦٠٥ پرونده تخلف با ارزش ۱۳۲‌میلیاردریال تشکیل شد». رئیس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: «همچنان در بخش توزیع گاز مایع در خوزستان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم؛ به‌همین‌منظور ضروری‌ست که شرکت‌های توزیع گاز مایع در این استان جایگاه‌های موقتی را ایجاد کنند تا مردم راحت‌تر این گاز را تهیه کنند». وی گفت: «شرکتی مثل ایران گاز با وجود داشتن سهمیه مناسب گاز مایع همچنان در بحث توزیع دچار مشکل است». نظری ادامه داد: «ازسوی بازرسان این سازمان پرونده‌های تخلفی از شرکت‌های توزیع گاز در خوزستان تشکیل شده است». وی افزود: «در مناطق شمالی خوزستان همچون لالی و اندیکا با مشکل تأمین و توزیع گاز مایع روبه‌رو هستیم».

مردم نگران تأمین کالای اساسی نباشند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: «تأمین کالاهای موردنیاز مردم به‌ویژه باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام نوروز درحال ‌انجام است؛ لذا شهروندان نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند». امیرحسین نظری در حاشیه بازدید از انبارهای ذخیره کالای اساسی در بندر امام‌خمینی‌(ره) استان بیان کرد: «هیچ‌گونه مشکلی در تأمین این کالاها در بخش‌های مختلف وجود ندارد، برای تأمین کالاهای اساسی موردنیاز خوزستان و کشور واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها درحال‌ انجام است». وی گفت: «از ابتدای امسال تاکنون درمقایسه‌با پارسال ۶۰‌درصد نسبت به‌مدت مشابه پارسال ذخیره‌سازی کالاهای اساسی انجام گرفته است». نظری ادامه داد: «۴۰‌درصد نیز واردات کالا دراین‌مدت نسبت به پارسال افزایش یافته و درحال‌حاضر هیچ کمبودی در بحث کالاهای اساسی نداریم». رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: «تأمین کالاهای موردنیاز مردم به‌ویژه باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام نوروز درحال ‌انجام است و نسبت به پارسال تا دوبرابر کالای اساسی ذخیره‌سازی شده است». رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: «قبل از تخلیه و بارگیری کالاها در بندر آزمایش‌های لازم توسط بهداشت، اداره استاندارد و غذا و دارو باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود و مردم نگرانی دراین‌خصوص نداشته باشند». نظری ادامه داد: «قرنطینه و آزمایش‌های لازم بر کالاهای وارداتی قبل از بارگیری انجام می‌شود و براساس نتایج به‌دست‌آمده باتوجه‌به حساسیتی که این‌روزها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد کالاهای اساسی ترخیص می‌شوند». وی افزود: «لازم است که شرکت‌های توزیع کالای اساسی نیز نهایت همکاری را داشته باشند و در شرایط کنونی که در تأمین و ذخیره کالا مشکلی وجود ندارد کالا به‌اندازه‌کافی در سطح بازار توزیع و دراختیار مردم قرار گیرد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه