بانک

انتقال وجه با مسکن‌کارت، تا سقف ۱۰‌میلیون‌تومان
در‌حالی‌که بانک مرکزی ۱۱ اسفند‌ماه سقف انتقال وجه کارتی را از سه به پنج‌میلیون‌تومان افزایش داده بود، از روز گذشته ‌این سقف به ۱۰‌میلیون‌تومان افزایش پیدا کرده است. به‌گزارشِ پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا؛ کاربران کارت‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند ازطریق خودپرداز، کیوسک، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک از سقف ۱۰‌میلیون‌تومانی کارت به کارت استفاده کنند. این افزایش سقف یک تمهید موقتی برای رفع نیاز مشتریان بانکی به تراکنش‌های روزمره و کاهش مراجعه به شعب بانک‌ها به‌منظور پیشگیری از حضور غیرضروری در اماکن عمومی ‌در شرایط شیوع ویروس کرونا‌ست. در‌عین‌حال، لازم است مشتریان بانکی بدانند با وجود افزایش سقف انتقال وجه کارتی در تعدادی از درگاه‌های الکترونیک که به آن‌ها اشاره شد، اما اگر عملیات کارت به کارت ازطریق نرم‌افزارهای بانکی (پرداخت‌ساز) انجام شود، سقف سه‌میلیون‌تومانی دارد. البته پیش‌از‌این سقف انتقال وجه در این اپلیکیشن‌ها، یک‌میلیون‌تومان بوده است. به‌این‌ترتیب دارندگان مسکن‌کارت فعلا می‌توانند از عملیات کارت به کارت تا سقف ۱۰‌میلیون‌تومان چه ازطریق مراجعه به خودپرداز و کیوسک‌بانک و چه به‌صورت غیرحضوری ازطریق استفاده از همراه‌بانک و اینترنت‌بانک مسکن استفاده کنند. بدیهی‌ست، در تراکنش‌های غیرحضوری و الکترونیک، این عملیات نیازمند اخذ رمز دوم پویا‌ست که پس از فعال‌سازی آن، هم ازطریق نرم‌افزار تلفن همراه «رمزنما» متعلق به بانک مسکن و هم ازطریق سامانه هریم بانک مرکزی به‌صورت پیامکی قابل‌دریافت است. به‌گزارش هیبنا؛ بانک مرکزی در روزهای گذشته اقدامات مختلفی برای کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها انجام داده بود. امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به‌مدت سه‌ماه تا خرداد ۹۹، افزایش برداشت از دستگاه‌های خودپرداز از ۲۰۰ به ۵۰۰‌هزار‌تومان و افزایش تلاش‌های ناموفق در رمز دوم به پنج تلاش؛ از‌جمله ‌این موارد بوده‌اند.

 

رشد مطلوب گزارش عملکرد بانک رفاه
بانک رفاه در مسیر حرکت به‌سوی اهداف از‌پیش‌تعیین‌شده و افق 1404، در شاخص‌هایی چون اعتبارات ریالی و ارزی؛ حضور در حوزه فناوری اطلاعات، مسئولیت‌های اجتماعی و ... به‌خوبی توانسته وعده تا عمل را با اجرای برنامه‌ها و تعهداتی که درقالب نیازهای مشتریان بانک بوده، در سال‌های تحریم و نوسانات اقتصادی عملیاتی کند. به‌گزارشِ روابط‌عمومی ‌بانک رفاه کارگران؛‌ بانک رفاه کارگران به‌عنوان یکی از با‌سابقه‌ترین بانک‌های اجتماعی کشور با بیش از شش‌دهه فعالیت در عرصه ارائه خدمات متنوع بانکی اعم از ریالی، اعتباری، ارزی و ... با بیش از یک‌هزار و 33 شعبه ریالی، 96 شعبه ارزی، نه‌هزار و 697 پرسنل و سه‌هزار و 350 خودپرداز و دو‌هزار و 145‌دستگاه پوز (پایانه شعب) و 207‌هزار و 503 پایانه در سطح فروشگاه‌های کشور، توانسته است حضوری گسترده و موفق با استفاده از نیروی‌های کارآمد در شعبه‌ها و فضای مجازی داشته باشد. مشاهده رشد عملکرد بانک رفاه کارگران در گزارش ذیل، آن‌هم با وجود مشکلات تحریم و نوسانات نرخ ارز و ... در بانک رفاه کارگران به‌عنوان عضوی از بدنه نظام بانکی کشورکارنامه قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. تحقق شعار رونق تولید در عمل در سال‌های تحریم مشاهده مسیر رو‌به‌رشد این بانک در نمودار عملکردی آن در‌حالی اتفاق افتاده، که «نظام بانکی» کشور نیز همچون دیگر بخش‌های کشور درگیر بحران تحریم و مشکلات جانبی آن بوده است و مسلماً این کارنامه را باتوجه‌به شرایط موجود کشور باید بررسی و درباره آن قضاوت کرد. بانک رفاه کارگران توانست با حرکت در مسیر تحقق شعار «رونق تولید» اقدامات مثبتی چون؛ ارتقای سلامت مالی، تقویت توان مالی بانک، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، توسعه ابزارهای تأمین مالی توسعه خدمات بانکی بین‌المللی و حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی ازطریق اعطای تسهیلات به شرکت‌های بزرگ انجام دهد.

 

تمدید سه‌ماهه تاریخ انقضای سپهرکارت‌های بانک صادرات
مهلت استفاده از سپهرکارت‌های منقضی شده بانک صادرات ایران در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به‌مدت سه‌ماه بدون نیاز حضوری در شعب تمدید شد. به‌گزارشِ روابط‌عمومی ‌بانک صادرات ایران؛ تمامی‌ سپهرکارت‌های این بانک که در اسفندماه سال جاری و فروردین سال ۹۹ تاریخ انقضای آنها به پایان می‌رسد، بدون نیاز به حضور مشتری در شعب بانک، به‌ترتیب تا پایان خرداد و پایان تیر ۹۹ تمدید می‌شود. سپهرکارت‌هایی که تاریخ انقضای درج‌شده بر روی آن‌ها ۱۲/۹۸ بوده به‌صورت خودکار به ۰۳/۹۹ تبدیل خواهند شد و کارت‌هایی که تاریخ انقضای درج‌شده بر روی آن‌ها ۰۱/۹۹ بوده به ۰۴/۹۹ تغییر خواهد یافت و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند برای استفاده از آن‌ها و انجام تراکنش‌های اینترنتی، تاریخ تمدید‌شده را در درگاه‌های اینترنتی درج کنند. بانک صادرات ایران با داشتن بیش از ۵۴‌میلیون حساب سپهری، ۴۵‌میلیون مشتری و بیش از ۲۲‌میلیون سپهرکارت فعال، سهم بزرگی در بازار پول و اقتصاد کشور دارد که با استفاده از زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و اپلیکیشن‌های موبایلی و درگاه‌های مختلف اینترنتی، شرایط مناسبی را برای ارائه خدمات غیرحضوری مشتریان و هم‌وطنان فراهم کرده است.

 

افزایش مجدد سقف انتقال وجه کارت به کارت بانک کارآفرین
سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و داخلی از درگاه‌های موبایل‌بانک، اینترنت‌بانک و خودپردازهای بانک کارآفرین تا اطلاع ثانوی افزایش یافت. به‌گزارشِ روابط‌عمومی ‌بانک کارآفرین؛ باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا و به‌منظور کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب و خودپردازها، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و داخلی از درگاه‌های موبایل‌بانک، اینترنت‌بانک و خودپردازهای بانک کارآفرین در هر شبانه‌روز از ۵۰‌میلیون‌ریال به ۱۰۰‌میلیون‌ریال افزایش یافت. بر‌اساس این گزارش، کارمزد انتقال وجه بیشتر از ۳۰‌میلیون‌ریال، بر‌اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی محاسبه و از حساب کسر خواهد شد. لازم به‌ذکر است؛ از دیگر اقدامات بانک کارآفرین به‌منظور کاهش مراجعات حضوری مشتریان، افزایش برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا پنج‌میلیون‌ریال است. همچنین تعداد دفعات وارد‌کردن رمز اشتباه که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود، از سه به پنج‌‌بار افزایش یافته است. شایان ذکر است؛ بانک کارآفرین به‌منظور حفظ سلامت تمامی‌ هم‌وطنان عزیز، تقاضا دارد حتی‌المقدور امور بانکی خود را به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از خدمات الکترونیکی همچون اینترنت‌بانک و اپلیکیشن‌های بانکی انجام دهند.

 

امکان فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار‌مصرف پیامکی بانک ملی ایران روی پایانه‌های خودپرداز
فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار‌مصرف پیامکی بانک ملی ایران بر روی پایانه‌های خودپرداز امکان‌پذیر شد. به‌گزارشِ روابط‌عمومی ‌بانک ملی ایران؛ مشتریان این بانک از این پس می‌توانند رمز دوم یک‌بار‌مصرف پیامکی کارت‌های خود را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن رمزبان یا استفاده از کد دستوری (USSD) بر روی دستگاه‌های خودپرداز فعال کنند. بدین‌منظور کافی‌ست مشتری با مراجعه به خودپردازهای بانک ملی ایران ازطریق منوی عملیات رمز ← فعالسازی رمز دوم یک‌بار‌مصرف ← پیامک اقدام کند. با پیوستن بانک ملی ایران به سامانه «هریم» امکان ارسال رمز دوم یک‌بار‌مصرف پیامکی برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم شده است. این پیامک به‌شماره تلفنی ارسال می‌شود که در سامانه «ساپتا» بانک ملی ایران ثبت شده است. رمز دوم پیامکی هفت‌رقمی ‌و تنها یک‌بار قابل‌استفاده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه