بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

وام ۳۰۰میلیون‌تومانی بانک تجارت
بانک تجارت به متقاضیان واجدشرایط وام ۳۰۰‌میلیون‌تومانی با سود چهاردرصد تا ۱۸درصد پرداخت می‌کند. متقاضی دریافت این وام باید در بانک تجارت حساب سپرده بلندمدت افتتاح کند و با‌توجه‌به انتخاب مشتری، سود سپرده می‌تواند ۵، ۱۰ یا ۱۵درصد باشد. یکی از شرایط مهم و اصلی بانک تجارت برای دریافت وام فوری بدون ضامن، مسدودی سپرده است. همچنین ابطال سپرده قبل از سررسید تسهیلات منوط به تسویه کامل قرارداد است. مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات از ۱۲ تا ۶۰‌ماه با‌توجه‌به میزان سود و میزان تسهیلات درخواستی متغیر است. این بانک نسبت به سپرده مشتری به وی وام پرداخت می‌کند. در طرح تسهیلات آنی بانک تجارت نسبت مبلغ وام به‌میزان سپرده بین ۶۰ تا ۸۵درصد متغیر است. اگر متقاضی وام ۳۰۰میلیون‌تومانی با بازپرداخت ۶۰‌ماهه و سود چهار‌درصد را از بانک دریافت کند، ماهانه اقساط این وام پنج‌میلیون و ۵۲۴‌هزار‌تومان می‌شود. چنانچه مشتری بخواهد با بازپرداخت ۳۶‌ماهه تسهیلات خود را تسویه کند، باید با سود هفت‌درصد اقساط را پرداخت کند که ماهانه نه‌میلیون و ۲۶۳‌هزار‌تومان می‌شود. در‌این‌طرح اگر مشتری بخواهد با نرخ سود ۱۵درصد سپرده‌گذاری کند، مدت بازپرداخت وام از ۱۲ تا ۳۶‌ماه متغیر خواهد بود؛ همچنین نرخ سود تسهیلات ۱۸درصد محاسبه می‌شود. علاوه‌بر‌آن سپرده مشتری هم باید نزد بانک بلوکه بماند. با این‌شرایط مشتری نمی‌تواند وام ۳۰۰میلیونی دریافت کند و با‌توجه‌به میزان سپرده، وام تا سقف ۲۰۰میلیون‌تومان پرداخت می‌شود.

 

رضایت «عموم مردم»؛ محور سیاست‌گذاری جدید
مدیرعامل بانک ملی ایران با تبیین سیاست‌های جدید اداره این بانک، تأکید کرد که محصولات و خدمات جدید با هدف جلب رضایت «عموم مردم» و نه اقشار خاص طراحی خواهد شد. دکتر محمدرضا فرزین در همایش بررسی تخصصی عملکرد ادارات امور شعب منطقه یک کشور که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد بانک در شهر اهواز برگزار شد، با‌تأکید‌بر‌اینکه واحدهای این بانک باید در اقصی‌نقاط کشور حضور داشته باشند و به عموم مردم خدمات‌رسانی کنند، اظهار کرد: «تعطیلی شعب کم‌بازده یک سیاست عمومی نیست؛ بلکه اگر شعبه‌ای چندان کارآمد نیست، باید حداکثر تلاش برای بهبود شرایط آن صورت بگیرد». وی گفت: «ضمن‌اینکه خدمات خرد باید به‌سمت نئوبانک هدایت شود، عموم مردم باید جایگاه ویژه در محصولات و خدمات طراحی شده آن داشته باشند». او ماهیت بانک ملی ایران را خدمت‌رسانی به عموم مردم اعلام کرد و با‌بیان‌اینکه ارائه برخی خدمات بدون توجه به سوددهی آن‌ها جزو وظایف ذاتی این بانک است، ادامه داد: «حتی لازم است با هدف تسهیل دسترسی همه مشتریان خرد و کلان، اختیارات ادارات امور شعب استان‌ها با نظارت کامل، افزایش پیدا یابد». به‌گفته‌وی، تشکیل «کمیته توسعه محصول» برای بررسی و تحلیل بازار همراه با مهندسی مالی، به‌دست آوردن نیازهای مشتری و طراحی محصول و خدمت متناسب با آن در بانک ضروری‌ست. فرزین با‌تأکید‌بر لزوم استفاده صحیح از این‌منابع، خاطرنشان کرد: «ناترازی‌ها و عدم تعادل‌های موجود باید با ارائه راهکارهای علمی و نیز تلاش همه‌جانبه کارکنان برطرف شود تا حداکثر رضایت میان همکاران و مشتریان ایجاد شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه