گلستان

سینا غریب

اختصاص اراضی ملی برای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان گلستان، از تحویل ۱۲۴۴‌هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی شهرهای استان، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد. حسین محبوبی گفت: «با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان، ۱۲۴۴‌هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرهای کردکوی، گمیشان، علی‌آباد، خان‌ببین، دلند، رامیان، آزادشهر و مراوه‌تپه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان گلستان تحویل شد که ۱۱۸۹‌هکتار ازاین‌میزان در شهر مراوه‌تپه قرار دارد. اکنون امکان ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر استان شامل آق‌قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش‌تپه، مراوه‌تپه، مینودشت، خان‌ببین، فاضل‌آباد، کردکوی، نوکنده، علی‌آباد کتول، بندر‌گز، جلین، آزادشهر، تاتار علیا و فراغی در محدوده تحت‌پوشش این اداره‌کل وجود دارد».

 

«پوسیدگی زغالی بلوط» در پارک جنگلی قرق
کارشناس جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، از مشاهده بیماری «پوسیدگی زغالی بلوط» در پارک جنگلی قرق خبر داد. فریدون فریدی گفت: «بیماری مربوط به درختان جنگلی در تمام فصول سال هست؛ اما برخی از این بیماری‌ها با تنش خشک‌سالی طغیان می‌کند. بیماری پوسیدگی زغالی بلوط، ابتدا موجب خشک‌شدن سرشاخه‌های درخت بلوط می‌شود و اگر تنش خشک‌سالی ادامه یابد، طی چندسال درخت را از پا درمی‌آورد. اگر یک‌سال درختی براثر تنش خشک‌سالی درگیر بیماری زغالی بلوطی شود؛ اما در سال‌های بعد بارش باران خوب باشد، می‌تواند خود را احیا کند». او بااشاره‌به اقدامات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای پیشگیری از سرایت این بیماری به سایر درختان، گفت: «برای‌ این‌منظور، قسمت‌های خشک‌شده درختان جمع‌آوری می‌شود تا روند شیوع کند شود. اکنون این بیماری تنها در پارک جنگلی قرق مشاهده شده و در دیگر مناطق جنگلی استان رؤیت نشده است».

 

توسعه و ترویج فرهنگ ایثار؛ ضرورت جامعه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان؛ اسرافیل وزیری در یادواره دانش‌آموزی «در مسیر لاله‌ها» بااشاره‌به‌اینکه بصیرت‌افزایی در جامعه و آشناکردن نسل جدید باارزش‌های انقلاب، تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفت: «بی‌تردید، نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت، سبب ایجاد عزت و جاودانگی؛ و درامان‌ماندن کشور از نگاه بد دشمنان خواهد شد؛ زیرا دشمنان از فرهنگ ایثار و شهادت واهمه دارند و هر‌چه این فرهنگ، کمی و کیفی توسعه و گسترش یابد، مؤثرتر است. بهترین الگوی برای پرورش دانش‌آموزان و نسل‌های بعدی، رزمندگان دفاع مقدس هستند که در تمام عرصه‌های زندگی می‌توانند سرمشق و الگوی مناسبی برای آنان باشند. اخلاص، عمل به تکلیف و ولایتمداری، سیره شهدا در جنگ تحمیلی بود و پیروی از همین شیوه، امروز نیز بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان و عزت ایران اسلامی‌ست. توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه؛ به‌ویژه برای نسل جوان که جنگ را درک نکردند، ضرورت است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه