بانک

بی‌بی‌زهرا لعل موسوی

کارنامه درخشان بانک سینا در کاهش مطالبات
مدیرعامل بانک سینا، ارتقای شاخص‌های عملکردی، کاهش مطالبات به کمتر از سه‌درصد و دستیابی به سودآوری بالا را از اقدامات هدفمند و مطابق با برنامه‌های راهبردی بانک دانست که باعث ارزش‌آفرینی و اعتماد سهامداران و ذی‌نفعان شده است. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک سینا؛ دکتر ایمانی گفت: «با تلاش و مساعدت همکاران درکنار برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمند، شاخص‌های مالی این بانک با رشد خوبی روبرو شده و ضمن برخورداری از ساختار و چارچوب مستحکم مالی، هم‌اکنون یکی از شفاف‌ترین بانک‌ها در کشور است». وی افزود: «درحال‌حاضر نسبت آمار مطالبات غیرجاری بانک به کمتر از سه‌درصد رسیده که اتفاقی بی‌نظیر در حوزه فعالیت‌های بانکی‌ست. کاهش قیمت تمام‌شده پول در تغییر نگرش و هدف‌گذاری‌های گسترده در خدمات بانکی محقق شد و این موفقیت بیانگر مدیریت صحیح منابع و مصارف و هزینه‌های بانک و حاصل سرمایه‌گذاری بر منابع صحیح و قابل بازگشت است». مدیرعامل بانک سینا بااشاره‌به عملکرد مطلوب بانک در ارائه تسهیلات به مناطق کمتربرخوردار افزود: «این بانک علاوه‌بر اعطای تسهیلات به بخش‌های مولد و بنگاه‌های اقتصادی کلان، پرداخت وام قرض‌الحسنه به مناطق کمتربرخوردار و روستایی را به‌نحو چشمگیری افزایش داده که در بهبود قدرت خرید مردم کمک شایانی کرده است».

محرومیت‌زدایی با خدمات اعتباری بانک مسکن
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، از عملکرد بانک مسکن در بخش تسهیلات دهی تقدیر کرد. علی جدی با‌اشاره‌به کارنامه این بانک در پرداخت تسهیلات حمایتی در بخش مسکن و ساختمان و همچنین پروژه‌های زیرساختی کشور گفت: «متأسفانه در گذشته و در برخی حوزه‌ها، هدف دولت از اجرای یک طرح عمرانی یا حمایت مالی و اعتباری از طرح ها و پروژه‌ها، موضوعی غیر از محرومیت‌زدایی بوده و عمدتاً نگاه اقتصادی در برنامه‌ریزی‌ها حاکم بود؛ اما بانک مسکن با ورود به حوزه تأمین مالی از طرح‌های ساخت و تولید مسکن ارزان برای اقشار محروم جامعه، هدف خود را محرومیت‌زدایی از کشور و کمک به خانه‌دار‌شدن دهک‌های ضعیف و کم درآمد جامعه قرار داده است». 
نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: «در‌این‌دوره، مدیریت بانک مسکن همت خود را بر پرداخت تسهیلات ساخت و تولید مسکن برای پیشبرد طرح جهش تولید مسکن متمرکز کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد».

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک توسعه صادرات
بانک توسعه صادرات ایران در هشت‌ماه اول سال جاری 280‌فقره تسهیلات برای قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص داد. مجموع مبلغ تسهیلات اعطایی به زوج‌های جوان بالغ‌بر 221میلیارد‌ریال است که در دوره زمانی اول فروردین‌ماه 1400 تا 30 آبان‌‌ماه 1400 پرداخت شده است. طبق تفاهم‌نامه منعقده بین بانک توسعه صادرات ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک مذکور به نیابت از بانک توسعه صادرات اقدام به پرداخت این تسهیلات می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه