شهرستان ری

محسین شیرازی‌نژاد

آماده‌سازی سینمای شهرداری کهریزک برای دهه فجر
به‌منظور تکمیل، رفع مشکلات تجهیز و بهره‌برداری از سینمای شهرداری کهریزک، شهردار به‌همراه امام‌جمعه بخش کهریزک و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این‌مجموعه فرهنگی واقع در شهرداری کهریزک بازدید کردند. شهردار کهریزک گفت: «در سال‌های گذشته، پروژه ساخت مجموعه فرهنگی سینمایی در ساختمان شهرداری کهریزک اجرا شده است که باتوجه‌به وجود برخی نواقص فیزیکی و تجهیزات تخصصی سینمایی این‌مجموعه به‌طورکامل موردبهره‌برداری قرار نگرفته است؛ بنابراین باتوجه‌به اعلام آمادگی شهرداری کهریزک برای اکران فیلم‌های جشنواره سینمایی فجر دراین‌مجموعه، در بازدیدی با امام‌جمعه بخش که ریاست شورای فرهنگ عمومی کهریزک را نیز برعهده دارد و رئیس اداره ارشاد شهرستان، مشکلات این‌مجموعه، احصاء و رفع آن در دستورکار شهرداری قرار گرفت. با رفع مشکلات تخصصی این‌مجموعه سینمایی، دهه مبارک فجر می‌توانیم میزبان اکران فیلم‌های فاخر و ارزشی جشنواره فجر در شهر کهریزک باشیم».

تکذیب تخریب آثار تاریخی کوه‌های بی‌بی شهربانو
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ری، گفت: «آثار تاریخی واقع در کوه‌های بی‌بی شهربانو ازجمله نقاره‌خانه، گورستان سلطنتی، استودان گبرها و آستان بی‌بی شهربانو که در کنار فعالیت معدن کارخانه سیمان تهران قرار گرفته، تخریب نشده است». نوروز تقی‌پور در حاشیه بازدید از آثار تاریخی بخش مرکزی شهرستان ری افزود: «درست است که هم‌اکنون تخریبی در آثار دیده نمی‌شود؛ ولی برداشت‌های گسترده روزانه و لرزش‌های حاصل از انفجار معدن سنگ کارخانه سیمان موجب تخریب این بناهای تاریخی در آینده نزدیک می‌شود». وی گفت: «آثار حوزه کوه‌های بی‌بی شهربانو به‌دلیل قرارگیری در کنار معدن کارخانه سیمان از اهمیت دوچندانی در حوزه حفاظت دارد. اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری در جلسه‌ای که با مسئولان کارخانه سیمان تهران و شهرداری منطقه ۲۰ داشته است تصمیمات خوبی برای حفظ آثار باستانی کوه‌های بی‌بی شهربانو گرفته است که تمامی موارد آن باید رعایت شود». 

کشف ۱۸۴‌تُن مواد پتروشیمی احتکاری 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری، گفت: «۱۸۴‌تُن انواع مواد پتروشیمی احتکاری به‌ارزش تقریبی ۵۸‌میلیاردریال در یکی از انبارهای این‌شهرستان کشف و ضبط شد». موسی احمدی افزود: «بازرسان اداره صمت شهرستان ری این‌میزان مواد پتروشیمی احتکاری را در گشت مشترک با عوامل تعزیرات، پلیس اقتصادی و فرمانداری کشف کردند». وی گفت: «پرونده مالکان آن برای رسیدگی و تعیین جریمه به مراجع قضایی ارجاع شد که تا حکم لازم صادر شود. متخلفان اقتصادی در حوزه‌های قاچاق، اختفاء و احتکار باید بدانند که تمامی انبارهای نگهداری کالاهای مجاز و غیرمجاز توسط نیروهای اطلاعاتی و بازرسان ادارات تعزیرات حکومتی و صمت زیرنظر هستند و هرگونه تخلف از دید بازرسان پنهان نیست. اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در مبارزه با کالای قاچاق، حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون‌شکنی جدی‌ست و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود». 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه