گلستان

سینا غریب

توضیحات شهرداری گرگان در‌خصوص سرقت منهول‌های فاضلاب کمربندی
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان نسبت به سرقت منهول‌های فاضلاب واقع در کمربندی توضیحاتی ارائه کرد. مهستی قدس ولی در‌خصوص منهول‌های ربوده‌شده فضای سبز مسیر کندروی کمربندی گرگان گفت: «تمام منهول‌ها یا چاهک‌های بازدید اتصالات شبکه آب‌رسانی شهری در سطح شهر از جمله موقعیت کندروی کمربندی، تحت‌مالکیت و نظارت سازمان آب‌وفاضلاب شهرستان هستند که بارها مورد سرقت واقع شده‌اند و شهرداری گرگان دائماً در‌حال رفع خطر و رسیدگی به وضعیت آن قرار دارد». قدس ولی افزود: «شهرداری گرگان در‌خصوص این‌قبیل مخاطرات پیش‌آمده در سطح فضای سبز شهری، حساسیت بسیار‌بالایی داشته، سریعاً گزارش چنین موارد را به مسئولین مربوطه ابلاغ کرده و به‌طور جدی‌ست». 

پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای تولیدی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت ۱۱۵‌میلیارد‌تومان تسهیلات کرونایی به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد. سعید مازندرانی گفت: «در دو‌سال‌اخیر با‌توجه‌به شیوع کرونا، بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی با مشکلاتی روبه‌رو شدند که دولت با پرداخت تسهیلات سعی کرده بخشی از مشکلات این واحدها را کم کند». وی گفت: «در دولت سیزدهم نیز حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی که در اثر شیوع کرونا آسیب دیدند، ادامه دارد و حدود دوهزار بنگاه اقتصادی در استان در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند». مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: «تاکنون برای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان 10‌هزار و 239 پرونده با مبلغ 160‌میلیارد‌تومان تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است».

وجود  بیشترین خانه‌های غیرمقاوم در شمال استان 
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با‌بیان‌اینکه در بازدیدهای اخیر از برخی روستاها شاهد افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی هستیم، گفت: «در زمان بروز حادثه این خانه‌ها، منجر به تشدید خسارت‌های جانی و مالی می‌شود». سید محمد حسینی با‌بیان‌اینکه بنیاد مسکن شرایط را برای خانه‌دار‌شدن مردم در روستاها به‌ویژه برای جوانان تسهیل کرده است، افزود: «به متقاضیان روستایی بدون هیچ محدودیتی، تسهیلات ارزان‌قیمت 100‌میلیون‌تومانی با کارمزد چهاردرصد و بازپرداخت 20‌ساله پرداخت می‌شود و با‌توجه‌به ناایمن و غیرمقاوم بودن حدود 44‌درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان، مردم می‌توانند از این‌فرصت برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند». وی گفت: «ضمانت بانکی برای تسهیلات مسکن روستایی براساس مصوبه هیئت‌دولت به‌صورت سفته زنجیره‌ای‌ست و مردم می‌توانند با تشکیل پرونده و مراجعه بانک‌ها ازاین‌تسهیلات برخوردار شوند. به‌رغم شرایط خوبی که برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در روستاها وجود دارد؛ اما بازدیدهای کارشناسان بنیاد مسکن از روستاها نشان می‌دهد تعداد ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز، غیراصولی و غیرفنی در روستاها درحال‌افزایش است». وی نسبت به این‌گونه ساخت‌و‌سازها هشدار داد و گفت: «در زمان بروز حادثه این بناها هیچ استحکامی ندارند و عامل تشدید‌کننده خسارت‌های جانی و مالی خواهند بود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه