گلستان

ایجاد 10‌هكتار فضای سبز در شهرک‌ها
از ابتدای سال‌ جاری تاكنون 10‌هكتار فضای سبز و بوستان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده است. در مراسم درختكاری در شهرك صنعتی بندر ترکمن كه با حضور فرماندار و تنی‌چند از مدیران شهرستان برگزار شد، مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی استان با‌تأكید‌به‌اینكه توسعه فضای سبز در استان سبب پاكیزگی هوا و سر سبزی محیط زیست و افزایش نشاط روحی شهروندان می‌شود، گفت: «پیشوایان دینی ما همواره بر درختكاری و ایجاد فضای با طراوت در محل زندگی تأكید کردند؛ درنتیجه همه ما موظف هستیم در اجرای فرامین پیامبر(ص) و امامان معصوم‌(ع) به این‌مهم توجه ویژه داشته و شرایط ایجاد نشاط و شادابی را برای شهروندان فراهم کنیم». رضا شهمرادی افزود: «4.8‌هكتار از 10‌هكتار فضای سبز طی سال جاری در شهرك صنعتی بندر ترکمن ایجادشده و امیدواریم در سال آینده بتوانیم در سایر شهرک‌های صنعتی استان این‌چنین بوستان‌هایی را داشته باشیم».

 

پیگیری 20ساله شهرداری گرگان برای تله‌کابین
گلستان معاون شهردار گرگان گفت: «پروژه تله‌کابین بیش از ۲۰‌سال توسط شهرداری گرگان درحال‌پیگیری است و به‌عنوان یک مطالبه عمومی درآمده است». سید محمدرضا سیدالنگی گفت: «طی نشستی که با معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان داشتیم، مقرر شد؛ برای رفع معضل سد معبر در سطح شهر طی روزهای آینده تیمی از تهران به گرگان دعوت شود تا شهرداری گرگان با کمک این تیم بتواند در روزهای پایانی سال معضل سد معبر را برطرف کند». وی بیان کرد: «مردم گرگان می‌خواهند از ناهارخوران گرگان به‌عنوان یک مقصد گردشگری استفاده شود به‌همین‌دلیل پروژه تله‌کابین بیش از ۲۰‌سال توسط شهرداری گرگان درحال‌پیگیری‌ست و به‌عنوان یک مطالبه عمومی درآمده است». سیدالنگی بابیان‌اینکه شهرداری گرگان همیشه سعی کرده تمامی موانع پیش‌روی پروژه تله‌کابین گرگان را رفع کند، گفت: «به‌نظرمی‌رسد در شرایط فعلی بتوان آغاز موافقت با پروژه تله‌کابین را به‌عنوان عیدی به مردم گرگان هدیه دهیم».

 

عضویت رایگان مددجویان بهزیستی در کتابخانه‌ها
سرپرست بهزیستی گلستان از عضویت رایگان مددجویان بهزیستی در کتابخانه‌های استان خبر داد. عارف کیانی گفت: «برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید جوانان و نوجوانان را به‌سمت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و استفاده صحیح از مکتوبات علمی سوق داد». عبدالحی میرزاعلی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان نیز گفت: «امسال برای اولین‌بار در کشور جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برای ناشنوایان مناسب‌سازی شد که بازخورد خوبی از این عزیزان دریافت کردیم. طبق این تفاهم‌نامه عضویت جامعه تحت‌پوشش بهزیستی گلستان در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت‌رایگان انجام خواهد شد. اماکن کتابخانه‌های استان در اختیار جامعه هدف بهزیستی است و ما برای خدمت به این قشر از جامعه آماده کمک هستیم؛ همچنین امسال برای رفاه حال مردم و کاستن تردد آنان به‌دلیل شیوع کرونا طرح ارسال کتاب ویژه اعضا کتابخانه‌های استان درحال‌انجام است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه