تیتر خبرهای این صفحه

بهرام رادان در یک نگاه

او که اکنون 42ساله است، در 42 فیلم سینمایی بازی کرده؛ و به‌عبارتی انگار برای هر یک‌سال از عمرش تاکنون، یک اثر سینمایی کار کرده است.

تولد: 8 اردیبهشت 1358 در تهران
حرفه: بازیگر، تهیه‌کننده، مدل، خواننده
تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد

 

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما در سال 80 برای «آواز قو»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌و‌دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 82 برای «شمعی در باد»؛ برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 83 برای «گاوخونی»؛ نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین‌دوره جشن خانه سینما در سال 83 برای «شمعی در باد»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 85 برای «سنتوری»؛ نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 89 برای «سنتوری»؛ برنده بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم لاداخ هند در سال 2012 برای «آدم‌کش»؛ و نامزد سیمرغ بهترین فیلم چهلمین‌دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1400 برای تهیه‌کنندگیِ «علفزار».

بهرام رادان دارای یک خواهر به‌نام «الهام» و یک برادر به‌نام «شهرام» است که هر‌دو در آمریکا زندگی می‌کنند و از او بزرگ‌تر هستند. خواهرش وقتی ازدواج کرد به آمریکا رفت؛ ولی برادرش در جوانی به آمریکا عزیمت کرد. بهرام هم در ۱۵‌سالگی به‌مدت یک‌سال به آمریکا رفت؛ ولی نتوانست آنجا بماند و تصمیم به بازگشت گرفت؛ چون به ایران علاقه بیشتری داشت. «رضا رادان» و «مهین‌دخت سهامی» نیز والدین او هستند که البته پدرش درگذشته است. در ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، رادان با انتشار پستی در اینستاگرام، خبر از ازدواج خود با «مینا مختاری» طراح مد را داد.

 

او تهیه‌کنندگی را با فیلم‌های «گربه سیاه» ساخته کریم امینی و «علفزار» ساخته کاظم دانشی تجربه کرده است.

تنها آلبوم رسمیِ او تاکنون «روی دیگر» بوده؛ شامل 12 قطعه که سه قطعه آن به‌زبان انگلیسی‌ست و در سال 1391 منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۷ مشعل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را در سئول حمل کرد. دراین‌باره گفت: «حس خیلی‌خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل کنم و برایم لحظه‌ای تاریخی بود».

«پولاریس» که اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی سودابه مرادیان بوده؛ اولین حضور رادان در یک اثر سینمایی مشترک با هنرمندان خارجی نیز به‌شمار می‌رود.

در سال ۱۳۸۹ بهرام رادان به‌عنوان اولین سفیر ایرانی «برنامه جهانی غذا» در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد.

رادان از هنرمندانی‌ست که تجربه حضور در تبلیغات را پیدا کرده و از او در تبلیغ محصولات «نوین‌چرم» استفاده شده است.

فرزین
شمعی در باد؛ ساخته پوران درخشنده

اسماعیل
گیلانه؛ ساخته رخشان بنی‌اعتماد 

طاها
رستگاری در هشت و بیست دقیقه؛ ساخته سیروس الوند

علی
سنتوری؛ ساخته داریوش مهرجویی

ایرج
بی‌پولی؛ ساخته حمید نعمت‌الله

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه