تیتر خبرهای این صفحه

پژمان جمشیدی در یک نگاه

فحش‌هایی که برای بازی در تئاتر به من دادند،‌ زمانی‌که در پرسپولیس بازی می‌کردم، از علی پروین نخورده بودم!

1
۲۶ مردادماه ۱۳۷۹ وقتی 23ساله بود؛ در ورزشگاه آزادی و طی دیدار تدارکاتی تیم ایران با گرجستان؛ با ضربه‌ای از پشت 18قدم دروازه تیم مقابل را باز کرد. این، اولین و آخرین گلی بود که برای تیم ملی زد؛ اتفاقی‌که در 13 بازی ملیِ دیگرش تکرار نشد.

همراه با تیم «پرسپولیس» قهرمان لیگ برتر ایران: فصل ۸۱-۱۳۸۰ و همراه با تیم «پاس» نایب‌قهرمان لیگ برتر ایران: فصل ۸۵-۱۳۸۴ شد. در سینما نیز نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در 36اُمین‌دوره، 39اُمین‌دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های «سوءتفاهم» و «شیشلیک»؛ و نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در 40اُمین‌دوره جشنواره فجر برای بازی در «علفزار» شده‌ است. سال 96 در جشن حافظ، به‌خاطر بازی در فیلم «خوب، بد، جلف» نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم شد. نیز در سال‌های 93 و 97 برای بازی در سریال‌های «پژمان» و «دیواربه‌دیوار» نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی شد. او در سال 1400 به‌خاطر بازی در مجموعه «زیرخاکی» برنده همین عنوان و جایزه شد.

 

تولد: 20 شهریور 1356 در تهران
حرفه: فوتبالیست، بازیگر، خواننده، مدل، مجری
تحصیلات: دانشجوی انصرافی رشته عمران

 

در خانواده‌ای فرهنگی متولد شد. پدرش فوق‌لیسانس زمین‌شناسی دارد و دبیر زیست‌شناسی بود. مادرش نیز در مقطع دبستان معلم بود. برادری بزرگ‌تر از خود به‌نام «هومن» و خواهری کوچک‌تر از خود به‌نام «مامک» دارد. برادرش متولد سال ۱۳۵۳ و خواهرش متولد ۱۳۶۱ هستند. او ازدواج نکرده و مادرش در مصاحبه‌ای دراین‌باره گفته: «می‌گوید این‌جوری راحت‌تر است و الآن نمی‌خواهم ازدواج کنم؛ اما حتماً در آینده ازدواج خواهم کرد. باید به من زمان بیشتری بدهید». خودش نیز در یک مصاحبه دیگر گفته است: «خواهر و برادرم ازدواج کردند؛ ولی من هنوز ازدواج نکردم و شرایط زندگی‌ام این‌گونه پیش رفته. ازدواج، اتفاقی‌ست که هنوز برای من رخ نداده. به‌نظرم تعیین ملاک و معیار برای ازدواج، اشتباه است. مهم این‌است‌که یک‌نفر به دلت بنشیند و دوستش داشته باشی. طبیعتاً آدم‌هایی‌که با آن‌ها آشنا می‌شویم و با آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنیم، از‌نظر شخصیتی و رفتار موردقبولمان هستند؛ اما اینکه قلاب دلمان کجا گیر کند، معلوم نیست».

 

او در عرصه خوانندگی نیز تجربیاتی داشته است که قطعات «فرشته»، «سوت پایان»، «اگه این ارزشو دارم»؛ و البته قطعات مشترکی با محمدرضا هدایتی به‌نام‌های «الهه نازم» و «آخرین ستاره» از جمله آن‌ها هستند.

 

مدت‌هاست به‌عنوان چهره تبلیغاتیِ «شهر فرش» در تیزرهای رادیویی و تلویزیونی؛ و نیز پوسترهای این برند حضور دارد.

«پیراهن‌های همیشه؛ مردان فوتبال: تک‌نگاری‌ها» سال ۹۶ منتشر شد. حمیدرضا صدر؛ مفسر مرحومِ فوتبال و سینما، این کتاب را نوشت. پژمان جمشیدی، بعدها خواندن نسخه صوتی آن‌را انجام داد.

 

یکی از تجارب جذابش، فعالیت به‌عنوان مجری‌ست. او در تاک‌شویِ متفاوت «پیشگو» که از پلتفرم «نماوا» ارائه شد؛ با دعوت از هنرمندان و ورزشکاران، این چالش را برایشان ایجاد می‌کرد تا سرنوشت خود در سال‌های آینده را پیش‌بینی کنند. او مجری برنامه ورزشیِ «کلاسیکو» به‌تهیه‌کنندگیِ عادل فردوسی‌پور نیز بود.

 

در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در اکران سینما داشت که مجموعاً ۶۲‌میلیارد و ۷۹۱‌میلیون‌تومان فروش داشتند؛ به‌این‌ترتیب، او پرفروش‌ترین بازیگر آن‌سال شناخته شد.

 

بلافاصله بعد از پایان فوتبالش، کلاس مربیگری را گذراند؛ و مدرک B آسیا را گرفت. بااین‌مدرک، دو‌سال در تیم‌های پایه (پرسپولیس شمال و پاراگ) فعالیت کرد.

امیرحسین
علفزار؛ ساخته کاظم دانشی

پژمان
پژمان؛ ساخته سروش صحت

فریبرز
زیرخاکی؛ ساخته جلیل سامان

بهرام
تگزاس 1 و 2؛ ساخته مسعود اطیابی

هادی
دینامیت؛ ساخته مسعود اطیابی

 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه