تیتر خبرهای این صفحه

رضا یزدانی در یک نگاه

خیلی به من می‌گویند شبیه جیم موریسون هستم. حتی چند‌وقت‌پیش یكی از بچه‌ها عكس‌هایی را فرستاد كه در آن‌ها پشت‌به‌دوربین بودم. اصلاً خودم را نشناختم. فکر كردم یكی از تصاویر كنسرت‌های جیم موریسون است اما دقت كردم دیدم سالن ایرانی‌ست و حاضران در كنسرت هم ایرانی هستند.

3
در عنوان سه‌تا از آلبوم‌هایش، از کلمه «ساعت» استفاده کرده است: «ساعت ۲۵ شب» (۱۳۸۹)، «ساعت فراموشی» (۱۳۹۰) و «ساعتا خوابن» (۱۳۹۲).

 

برنده جایزه جشن سالانه موسیقی ما برای آلبوم «دوئل در آینه» به‌عنوان «بهترین آلبوم پاپ-راک» در سال ۱۳۹۵ و انتخاب مردمی در سال ۱۳۹۶ شد. در بیستمین جشن حافظ سال ۱۳۹۹ برنده تندیس حافظ بهترین تیتراژ سریال و فیلم برای تیتراژ سریال «از یادها رفته» به‌کارگردانی بهرام بهرامیان؛ با قطعه‌ای به‌نام «عشقت» شد. او این تندیس را برای چهارمین‌بار دریافت کرد. 

 

تولد: 24 مهر 1352 در تهران
حرفه: خواننده، نوازنده، آهنگ‌ساز، بازیگر، مدل
تحصیلات: لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ

 

پدرش (حسن یزدانی) دندان‌پزشک و مادرش خانه‌دار بودند. او سال 95 در یک پست اینستاگرامی، با انتشار عکسی از دوران کودکی‌اش همراه پدرش؛ نوشته بود: «در آغوش پدر ... پدرم دکتر یزدانی، همیشه دوست داشت مثل خودش پزشک شوم؛ اما وقتی عشق وصف‌‌ناشدنی‌ام به موسیقی را دید، از هیچ حمایتی دریغ نکرد؛ مثل کوه می‌شود به او تکیه داد». اولین گیتارش را نیز یکی از دوستان پدرش از آلمان برایش آورد. دوسال بعد‌ازآن، پدرش را از دست داد. ‌او البته مدتی دندان‌پزشک تجربی نیز بود و با دستیاری کنار پدرش، این حرفه را آموخت و انجام می‌داد. او مدت‌هاست که ازدواج کرده و همسرش «شبنم لالمی» نام دارد؛ آن‌ها دختری به‌نام «پریا» دارند.

 

چندین‌ تجربه حضور در تئاتر دارد؛ چه به‌عنوان آهنگساز و چه به‌عنوان بازیگر. «دادگاه جنجال‌برانگیز» و «اگر باران بخواهد» از اولین تلاش‌های او دراین‌عرصه هستند که در سال‌های 77 و 78 اجرا شدند.

 

ترانه «وطن یعنی» را برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در بهار سال ۱۳۹۳ منتشر کرد.

 

قرارداد طولانی‌مدت با «نوین چرم» برای تبلیغ محصولات این برند پوشاک دارد؛ و در کنسرت‌ها یا حضور در برنامه‌‌های زنده با پوشیدن محصولات متنوع این شرکت ظاهر می‌شود.

 

مدیر برنامه‌ها و کنسرت‌گذار او دراین‌سال‌ها «علی اوجی» بوده است؛ که خود نیز مدتی‌ست وارد عرصه بازیگری شده و باهم در کارهایی مشترک نیز حضور داشته‌اند. 

 

استقلالی‌ست و در مستند سینمایی «آبی به‌رنگ آسمان» ساخته امیر رفیعی؛ که درباره تاریخچه باشگاه استقلال است، خوانده. در مستند «من ناصر حجازی هستم ...» نیز به‌عنوان خواننده همکاری داشت. او مدتی دروازه‌بان تیم هنرمندان نیز بود. 

 

خوانندگی برای نسخه دوبله فارسیِ انیمیشن «6 ابرقهرمان» جزو کارهای متفاوت او به‌شمار می‌رود. 

 

گروچف
میدان سرخ؛ ساخته ابراهیم ابراهیمیان

شیرزاد
تیک‌آف؛ ساخته احسان عبدی‌پور

فری
خائن‌کشی؛ ساخته مسعود کیمیایی

آریا
کروکودیل؛ ساخته مسعود تکاور

مهراد
از یادها رفته؛ ساخته بهرام بهرامیان

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه