شهرستان ری

محسن شیرازی‌‌نژاد

کشف ۱۲۱ دستگاه استخراج رمزارز در شهرک صنعتی شمس‌آباد 
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از کشف ۱۲۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز غیرمجاز در شهرک صنعتی شمس‌آباد و اعلام محکومیت برای متهم پرونده خبر داد. به‌گزارش ایرنا؛ احمد جعفری‌نسب گفت: «با گزارش نیروی انتظامی درمورد کشف ۱۲۱ دستگاه ماینر قاچاق از یک انبار در شهرک صنعتی شمس‌آباد پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل و به شعبه دوم تعزیرات حکومتی ارجاع شد. شعبه نیز پس از رسیدگی و باتوجه‌به مدارک موجود در پرونده و عدم‌ارائه مدارک قانونی ازسوی متهم، اتهام انتسابی را محرز دانسته؛ وی را علاوه‌بر ضبط کالا به پرداخت ۲۰۶۸۸۹۰۰۰۰۰۰‌ریال جزای نقدی محکوم کرد». شهرک صنعتی شمس‌آباد بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران، در جنوب استان تهران واقع شده و موقعیت مکانی آن، در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران-قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله پنج‌کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) است.

 

خشونت و زورگیری سه سارق زورگیر در ری
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سه سارق که با سدکردن مسیر حرکت خودرویی، راننده ‌را مجروح و پس از تخریب خودرو، از وی زورگیری کردند، خبر داد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: «شامگاه ۲۵ فروردین‌ماه، راننده میان‌سال یک‌دستگاه خودروی سواری با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفت و از زورگیری راننده و سرنشینان یک‌دستگاه خودروی سواری پژو پارس اعلام شکایت کرد. بلافاصله مأموران کلانتری شهرری برای بررسی موضوع به‌نشانی اعلامی اعزام شدند». وی عنوان کرد: «با حضور مأموران راننده میان‌سال که از نواحی مختلف مصدوم شده بود، گفت که ساعت 22 درحال‌تردد با خودروی شخصی‌ام از میدان شهرری به‌سمت میدان شاملو بودم که راننده و دو سرنشین یک‌دستگاه خودروی پ‍‍پژو پارس مسیر ترددم را سد کردند و بااستفاده‌از سلاح سرد (چاقو) قصد سرقت خودروام را داشتند که با مقاومت من مواجه شدند. سرانجام با تخریب خودرو و ضرب‌وجرح من تلفن‌همراهم را به‌همراه مقداری وجوه نقدی به‌زور سرقت کردند و از محل متواری شدند. با بررسی جغرافیای محل جرم و رصد میدانی، در کمتر از 24‌ساعت هویت و مخفیگاه متهمان در محدوده شهرری و علی‌آباد شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در دو عملیات منسجم و هماهنگ در مخفیگاه خود دستگیر و در بررسی‌ بیشتر، تلفن‌همراه مال‌باخته کشف و متهمان به کلانتری شهرری منتقل شدند».

 

تبدیل کارخانه سیمان شهرری به مرکز نوآوری شهری 
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با‌اشاره‌به تجربه موفق تبدیل اماکن متروکه و قدیمی به کارخانه‌های نوآوری و صنایع خلاق گفت: «کارخانه سیمان شهرری به‌عنوان مرکز تاریخی که نماد صنعتی‌شدن است ظرفیتی ارزشمند به‌شمار می‌رود تا به‌عنوان یک مرکز نوآوری و خلاق شهری استفاده شود». سورنا ستاری در بازدید از کارخانه سیمان شهرری افزود: «زمینه‌ها برای بازآفرینی یکی از اماکن تاریخی و نخستین کارخانه سیمان کشور به بستری برای استقرار شرکت‌های فناور و خلاق و شکوفایی ایده‌های نوآورانه، فراهم است. نقش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بازآفرینی و توسعه این نوع اماکن ضروری‌ست و معاونت علمی و فناوری از این روند حمایت می‌کند تا تحولات در این زیرساخت‌ها و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری محقق شود». ستاری خاطرنشان کرد: «در فرآیند انجام مطالعات احیا و بازآفرینی قرار گرفته است و به یک مرکز نوآوری و صنایع خلاق برای خلق ایده‌های جدید و حل مسائل و مشکلات شهری تبدیل می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه