تیتر خبرهای این صفحه

پری‌ناز ایزدیار در یک نگاه

هر‌چیزی‌که مربوط به بی‌معرفتی آدم‌هاست، ناراحتم می‌کند؛ اینکه کسی بخواهد کسی را پایین بکشد و خودش را بالا ببرد؛ اینکه غیبت کسی را می‌کنند و هر‌چیزی‌که دور از انسانیت باشد.

 

تولد: 8 شهریور 1364 در بابل (مازندران)
حرفه: بازیگر، صداپیشه
تحصیلات: ‌لیسانس رشته گرافیک

اصالت او برمی‌گردد به شمال ایران. دوران بچگی‌ را در ساری گذشته و چند‌سالی در بابل و بعد تهران. تمام دوران دبستان را در ساری گذراند، دوره راهنمایی را در تهران درس خواند و دبیرستان را در بابل؛ اما برای پیش‌دانشگاهی دوباره با خانواده‌اش به تهران آمد. در دبیرستان، رشته تجربی می‌‌خواند؛ اما بعد‌از‌مدتی تغییر رشته داد و برای پیش‌دانشگاهی رشته هنر را انتخاب و در کنکور هنر شرکت کرد. طی مصاحبه‌ای گفته بود: «خانواده‌ام مهم‌ترین معیاری که بیش‌از‌هر‌چیز همیشه برایشان مهم بوده تحصیلات است. من، تنها کسی در کل خانواده‌ام هستم که در رشته هنر تحصیل کرده‌ام؛ چه در خانواده پدری و چه در خانواده مادری. بیشتر افراد خانواده‌‌ام پزشک هستند و دوست داشتند من نیز یا پزشک شوم یا مثل پدرم وکیل؛ اما علاقه من به هنر باعث شد به‌این‌سمت کشیده شوم. در دانشگاه هم رشته گرافیک را دنبال کردم». یک خواهر و یک برادر دارد که به‌ترتیب، 10 و نه‌سال از او بزرگ‌ترند.

 

دراین‌سال‌ها او تابه‌امروز تنها در دو نمایش حضور داشت: «یک کلیک کوچولو» ساخته احمد سلیمانی و «بینوایان» ساخته حسین پارسایی.

دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم «ابد و یک‌روز» از 34اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و نامزدیِ دریافت همین عنوان جایزه برای «تابستان داغ» و «سه کام حبس» به‌ترتیب از 35اُمین و 38اُمین جشنواره فیلم فجر. برنده جوایز بهترین بازیگر زن سینما از شانزدهمین جشن حافظ به‌خاطر فیلم «ابد و یک‌روز»؛ بهترین بازیگر نقش اول زن از شانزدهمین فستیوال بین‌المللیِ داکا به‌خاطر فیلم «تابستان داغ»؛ و بهترین بازیگر نقش اول زن از هجدهمین جشن حافظ به‌خاطر «ویلایی‌ها». نامزد دریافت جوایز بهترین بازیگر زن درام به‌خاطر سریال تلویزیونیِ «شهرزاد» از شانزدهمین و هجدهمین جشن حافظ؛ بهترین بازیگر نقش اول زن به‌خاطر فیلم «متری شیش و نیم» از نوزدهمین جشن حافظ؛ و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای «ابد و یک‌روز» (1395) از انجمن منتقدان سینما.

گیاهخوار است و بارها درحمایت‌از حیوانات، پست‌هایی را در فضای مجازی به‌اشتراک گذاشته است. او می‌گوید: «بیش‌از‌آنکه بگویم یک رژیم سلامت با کاهش وزن و این‌طور چیزهاست، یک علت مهم و اصلی دارد؛ اینکه دلم برای حیوانات می‌سوزد!»

با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه‌خوانی «سفر به نهایت دور» به‌نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری برای کمک به «محک»، برنامه‌ای اجرا و تمام پول به‌دست‌‌آمده را به آن مؤسسه واگذار کردند.

در امر کتاب صوتی، با اثر غیرداستانیِ «احساس رضایت» نوشته‌ رابرت الکس جانسون و جری رول؛ کسب تجربه کرد. «بنیاد فرهنگ زندگی» این کتاب را منتشر کرده است.از تصاویر او در ساخت کلیپ «هوام دوباره پسه» با صدای محسن چاووشی (هم‌زمان با پخش سریال شهرزاد) استفاده شده است. کارگردان این کلیپ، مسعود رفیع‌زاده است.

گروه «سوینا» نسخه ویژه نابینایان فیلم «باشو غریبه کوچک» را با صدای او منتشر کرد. از صدای او برای تبلیغ فیلم «متولد 65» ساخته مجید توکلی در تیزر این اثر سینمایی نیز استفاده شد.

در سریال «جیران» در نقش شخصیتی تاریخی و واقعی به‌نام «خدیجه‌خانم تجریشی» بازی کرد که «فروغ‌السلطنه» لقب داشت و یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بود

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه