بهترین «سریال‌های آنتولوژی» نتفلیکس

علی محمدپناه

به‌تازگی سومین فصل از سریال انیمیشنی «عشق، مرگ و ربات‌ها» روی سرویس آنلاین «نتفلیکس» پخش؛ و بهانه‌ای شد تا دراین‌مطلب به بررسی بهترین آنتولوژی‌های «نتفلیکس» بپردازیم. سریال‌های آنتولوژی یا مجموعه‌ای، به آثاری گفته می‌شود که هر‌قسمتشان داستانی متفاوت و کاراکترهایی جداگانه دارند.

Love, Death & Robots
فصل سوم «عشق، مرگ و ربات‌ها» داستان‌هایی متفاوت را روایت کرد و همین باعث شد تا طرفداران توجه زیادی نسبت‌به‌آن بکنند. این سریال انیمیشنی به موضوعات مختلفی دررابطه‌با بشریت و فناوری می‌پردازد و برخی از قسمت‌های آن واقعاً تماشایی و خیره‌کننده هستند. هرکدام از قسمت‌های این سریال انیمیشنی نیز توسط کارگردان و عوامل متفاوتی ساخته شده‌اند که سبب شده تا قسمت‌ها اصلاً تکراری نباشند.

Criminal
بینندگان از تماشای سریال‌های پر از دیالوگ که بر روی شخصیت کاراکترها، داستان‌های شخصی و انگیزه‌های آن‌ها تمرکز دارد همچون سریال «جنایی» لذت می‌برند. هر فصل از این سریال، در یکی از کشورهای اروپایی روایت می‌شود و تاکنون چهار فصل از آن پخش شده که در فرانسه، اسپانیا، آلمان و بریتانیا رخ داده‌اند و تمام اتفاقات نیز در درون فضایی بسته همچون ایستگاه پلیس و اتاق بازجویی جریان دارند.
Slasher
سریال «اسلشر» همان‌طورکه از نامش پیداست، سریالی آنتولوژی و ترسناک است که هر فصلِ آن، داستان و بازیگرانی متفاوت دارد. سریال «اسلشر» تلاش دارد تا بهترین جنبه‌های ژانر قتل و رازآلود را به‌تصویر بکشد و به‌همین‌دلیل، طرفداران این ژانر به‌شدت از این سریال لذت خواهند برد. تاکنون چهار فصل از سریال «اسلشر» پخش شده و فصل پنجم آن نیز درحال‌تولید است.

Scream
«جیغ» سریالی اسلشر و ترسناک براساس مجموعه فیلم‌های محبوبی به‌همین‌نام است. سریال به هنگام پخش خود از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ با نقدهای متوسط و متفاوتی ازسوی منتقدان و بینندگان روبه‌رو شد. برخی از طرفداران کیفیت آن‌را ضعیف می‌دانستند و برخی‌دیگر نیز آن‌را به‌عنوان یک سریال مستقل ارج می‌نهادند. فصل‌های اول و دوم سریال موفق بودند اما فصل سوم و نهایی آن نتوانست تا موفقیت فصل‌های قبلی را تکرار کند.

Easy
سریال «آسان» اثری کمدی، درام و جنایی‌ست که کمتر موردتوجه قرار گرفته. این سریال داستان‌های مختلفی را بازگو می‌کند که همگی در شیکاگو رخ می‌دهند. اغلب این داستان‌ها بر محوریت عشق مدرن و رابطه‌های پیچیده هستند و به‌خوبی توانستند داستان‌های خود را به‌تصویر بکشند. گروه زیادی از نویسندگان و بازیگران متفاوت باعث شدند تا هر قسمت سریال منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده به‌نظر برسد. این سریال سه فصل داشت که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ پخش می‌شدند.

Dirty John
طرفداران ژانر جنایی واقعی باید سریال «جان کثیف» را حتماً تماشا کنند. این سریال موردتحسین، دو داستان را دنبال می‌کند که براساس جنایت‌های واقعی هستند؛ فصل اول سریال داستان پرونده جان میهان را دنبال کرد و فصل دوم نیز داستان بتی برودریک را به‌تصویر کشیده بود. هر‌دو فصل، داستانی عاشقانه را دنبال می‌کنند که با پایانی خشونت‌آمیز همراه بوده‌اند. درحال‌حاضر مشخص نیست که آیا فصل سوم ساخته می‌شود یا خیر.

American Vandal
سریال «تخریبگر آمریکایی» هجونامه‌ای از شیفتگی جامعه نسبت به جنایات واقعی به‌شمار می‌رود و به‌خوبی توانسته این‌موضوع را به‌تصویر بکشد. این سریال به تقلیدی طنز از سریال‌هایی می‌پردازد که به بررسی داستان‌های جنایی واقعی می‌پردازند. دو فصل اول، بازیگران و کاراکترهایی یکسان داشت؛ اما هرکدام از فصل‌ها به جنایتی متفاوت می‌پرداختند. متأسفانه «نتفلیکس» این سریال را کنسل کرد و فصل سوم آن‌را تولید نکرد.

The Sinner
«گناهکار» به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های هیجانی شناخته می‌شود و طرفداران سریال‌های پلیسی حتماً باید به‌تماشای آن بنشینند. «گناهکار» داستان کارآگاه بیل پولمن را دنبال می‌کند که تلاش دارد جنایاتی را حل کند که مظنونین آن انگیزه‌هایی عجیب دارند. هر فصل از سریال «گناهکار» با حضور همین کارآگاه است؛ اما دیگر بازیگران، محیط و همچنین معمای جنایی متفاوت‌اند. سریال «گناهکار» اثری تاریک و جذاب است که ارزش تماشاکردن را دارد.

Goosebumps
سریال «مورمور» یک کلاسیک از دهه ۹۰ میلادی‌ست که برپایه مجموعه کتب برجسته‌ای به‌همین‌نام نوشته «آر آل آستین» ساخته شده‌اند. هر قسمت از این سریال آنتولوژی داستان گروهی از نوجوان را دنبال می‌کند که در موقعیت‌های ترسناکی قرار می‌گیرند. «مورمور» اثری ترسناک است و هر چهار فصل آن روی سرویس «نتفلیکس» منتشر شده‌اند. این سریال از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ میلادی پخش شده بود.

Black Mirror
پس‌ازمدت‌ها انتظار سرانجام «نتفلیکس» ساخت ششمین فصل از سریال «آینه سیاه» را تأیید کرد. این سریال آنتولوژی موردتحسین و برجسته موفق شد تا این‌سبک از داستان‌سرایی را باردیگر احیا کند و این‌موضوع به‌دلیل ابتکار و داستان‌سرایی برجسته خودش بوده است. تاکنون پنج فصل از «آینه سیاه» پخش شده و هر قسمتِ آن داستانی متفاوت با کاراکترهایی متفاوت را بازگو می‌کند./فوت‌وفن

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه