شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

واکنش شهرداری به‌ادعای ساخت مجتمع مسکونی بر روی قنات «ده‌خیر»
شهرداری منطقه ۲۰ به‌ادعای ساخت مجتمع مسکونی بر روی قنات «ده‌خیر» شهرری واکنش نشان داد. به‌گزارش ایرنا؛ قناتی با بیش از ۱۰۰‌سال قدمت در فاصله سه‌متری یک مجتمع مسکونی به‌نام «هارمونی» شهرری واقع است؛ اما فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که ادعا می‌کند این مجتمع بر روی قنات ساخته شده و خاک قنات سست است. دراین‌رابطه مسئولان شهرداری منطقه ۲۰ تهران به دغدغه مردم دراین‌رابطه پاسخ دادند. در فیلم منتشره، فردی می‌گوید؛ این قنات قدیمی، خاک سستی دارد و مجتمعی مسکونی روی آن ساخته شده و باتوجه‌به این‌موضوع، ریزش مجتمع مسکونی مذکور محتمل به‌نظر می‌رسد. سرپرست اداره حقوقی شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: «این‌مجتمع بر روی قنات ده‌خیر واقع نشده است؛ بد نیست بدانیم که این قنات بیش از ۱۰۰‌سال قدمت دارد. این کوره‌قنات از دو شاخه تشکیل شده: شاخه غربی که آبدار و دایر؛ و شاخه شرقی که طبق کارشناسی‌ها خشک شده است». به‌گفته مهدی مهربان؛ موضوع موردبحث کوره غربی‌ست که در شرق مجتمع به‌طول ۱۲۰‌متر از کنار مجتمع هارمونی عبور کرده است. کنار دیوار شرقی مجتمع سه میله چاه وجود دارد که افراد خبره درصورت‌لزوم بتوانند برای بازدید میدانی و لایروبی به قنات دسترسی داشته باشند. میله شماره سه، ۱٫۵‌متر و میله شماره دو حدود دومتر و میله دیگر ۵٫۵‌متر با دیوار مجتمع فاصله دارد.

 

فرماندار ری:
مجتمع مسکونی هارمونی متروپلی دیگر نیست
فرماندار ویژه ری گفت: «مجتمع مسکونی شهرری هارمونی، متروپل نخواهد شد و مسئولان کنار ساکنان این مجتمع هستند و مشکلات آنان را پیگیری می‌کنند». به‌گزارش ایرنا؛ به‌تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که فردی در آن ادعا می‌کرد مجتمع مسکونی هارمونی روی قنات احداث شده است. حمید زمانی پس از دریافت گزارش مردمی با حضور در محل مجتمع‌های مسکونی هارمونی، دستورات لازم را صادر کرد. معاون استاندار تهران با مالک مجتمع ارتباط تلفنی گرفت. وی به نظریه ابتدایی و اطمینان‌خاطر مالک بسنده نکرد و جهت تأمین امنیت ساکنان این مجتمع مسکونی با مدیر و ساکنین مجتمع گفت‌وگو کرد و از نزدیک به بررسی موضوع نگرانی پرداخت. زمانی دستور صریح بررسی و پیگیری‌های عمرانی به واحدهای مربوطه را صادر کرد و مقرر شد در کمترین‌زمان این‌مهم انجام شود.

 

انتصاب سرپرست منابع انسانی شهرداری کهریزک
طبق حکم شهردار کهریزک؛ دکتر محمدرضا راستین‌مرام به‌عنوان سرپرست امور اداری و منابع انسانی شهرداری کهریزک منصوب شد. علی کلهر (شهردار کهریزک) ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید امور اداری شهرداری گفت: «مهم‌ترین اصل انتخاب افراد برای انتصاب در جایگاه‌های مدیریتی، شایسته‌سالاری و تجربه و تخصص کاری‌ست. پس از بررسی سوابق چندین گزینه، وی با دارابودن شاخص‌های مناسب در عرصه امور اداری به‌عنوان سرپرست این‌حوزه معرفی و منتصب شد». وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دانشجوی دکترای منابع انسانی‌‌ست و طی دوران خدمت در نهادهای مختلف، سابقه مدیریت منابع انسانی بهشت‌زهرا‌(س) و نظام پیشنهادهای شهرداری تهران، مدرس منابع انسانی دانشگاه آزاد، مشاور امور منابع انسانی دانشگاه امام‌صادق (ع) و ... را داراست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه