تیتر خبرهای این صفحه

امیرحسین صدیق در یک نگاه

تولد: 8 آبان 1351 در نیشابور
حرفه: بازیگر، مجری، مجسمه‌ساز و صداپیشه
تحصیلات: فارغ‌التحصیل دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا‌و‌سیما

 

در 1 مهر 1358 وقتی هفت‌ساله بود، پدرش را طی سانحه رانندگی از دست داد؛ نام مادرش «زهره دهسنگی» است. در کودکی به‌عضویت کلاس تئاتر کانون پرورش‌فکری درآمد. در مصاحبه‌ای گفته که «در ۳۰‌سالگی تصمیم گرفتم وقتی ۴۰‌ساله شدم، دیگر تهران زندگی نکنم و خوشبختانه موفق شدم قبل از ۴۰‌سالگی به این رؤیایم جامه عمل بپوشانم و با همه سختی‌هایش، عاقبت در روستای کمرد ساکن شدم (واقع در بخش جاجرود از توابع شهرستان پردیس استان تهران)». او در بهمن‌ماه سال 1397 در 46‌سالگی، با «باران خوش‌اندام» ازدواج کرد که شاعر و تصنیف‌سراست.

 

طی سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اجرای برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» را بر‌عهده داشت. در سری جدید این‌برنامه، کار اجرا به سروش صحت رسید.

در تک‌آهنگ «حس خوب» با صدای علیرضا قره‌خانی، دکلمه کرده است.

همراه با حمید جبلی و شاهرخ فروتنیان، مجسمه‌سازی را آغاز کرد؛ و اکنون در کار‌گاه خانگی‌اش به این‌امر می‌پردازد. او بیشتر با چوب کار می‌کند.

در اردیبهشت‌ماه سال 96 و در مناسبت «هفته اصفهان» مستندی را درباره تاریخ و فرهنگ این‌شهر ساخت که از تلویزیون پخش شد.

در تعدادی از نمایشنامه‌های صوتی، به‌‌عنوان گوینده شخصیت‌های داستان حضور داشته؛ ازجمله در نمایش صوتی «پسر جنگل» و نمایش صوتی «ربکا».

درهمکاری‌با «مرضیه برومند» به شهرت رسید؛ آن‌ها طی این‌سال‌ها در بیش از 10 پروژه متنوع برای تلویزیون و سینما همکاری کرده‌اند.

فرمول رسیدن به آرامشِ من، متعلق به خودم است و شاید برای شما سودبخش نباشد؛ به‌قول «رضا مارمولک» در فیلم «مارمولک»؛ به‌تعداد آدم‌ها راه رسیدن به خدا هست. بیشتر ما همیشه از دیگران و محیط انتظار داریم؛ در‌حالی‌که آرامش را باید در وجود خودمان پیدا کنیم.

او تجربه‌های یک‌موردیِ متعددی داشته: خوشنویسی در «مربای شیرین» (۱۳۸۰)، طراحی عروسک در «دربه‌درها» (1383)، به‌عنوان مشاور کارگردان در «شهر موش‌ها 2» (1393) و البته یک‌مورد نیز کارگردانی فیلم: «دربه‌درها» (1383).

در نوزدهمین‌دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان‌و‌نوجوانان سال 83 در بخش مسابقه سینمای ایران به‌خاطر ساخت «دربه‌درها» برگزیده بود. درهمان‌سال و همان رویداد، در بخش آرای هیئت‌داوران مجمع سینمای کودک‌و‌نوجوان، برای کسب جایزه ویژه هیئت‌داوران برگزیده شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه