گلستان

اعظم دستجردی

گلستان؛ یکی از استان‌های پایلوت برای استفاده از IPv6
مدیر دیتای مخابرات منطقه گلستان گفت: «گلستان یکی از استان‌های پایلوت کشور برای ارتقای دیتاها از v4 به IPv6 است و یکی از استان‌های پیشگام در حوزه ارتقای دیتای اینترنت هستیم». مهندس مقدس‌زاده گفت: «گلستان یکی از استان‌های پیشگام در حوزه تجهیزات مخابراتی‌ست و دراین‌حوزه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم. یکی از چالش‌های که امروز مردم در استفاده از اینترنت با آن مواجه هستند محدودیت IPهاست که اجرای طرح جدید و توسعه آن بخش بزرگی از این محدودیت را مرتفع می‌کند».

 

کشف میلیاردی کالاهای احتکاری
فرمانده انتظامی گلستان از کشف میلیاردی کالاهای احتکارشده در استان خبر داد. سردار سعید دادگر گفت: «طرح مبارزه با قاچاق و احتکار گندم، کلزا و سایر کالاهای موردنیاز مردم در خردادماه سال جاری در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت». وی افزود: «درراستای اجرای این‌طرح کالاهای احتکاری با ارزش میلیاردهاتومان کشف شد. دراین‌طرح ۲۶‌روزه، بیش از دومیلیون و ۸۳۲‌هزار‌کیلو انواع کالا ازجمله رب گوجه‌فرنگی، برنج، شکر، روغن، گندم، جو و کلزا از انبار محتکران کشف شد. برابر اعلام کارشناسان ارزش این‌ کالای احتکاری، ۴۰۱‌میلیارد و ۵۹۸‌میلیون‌ریال برآورد شده است».

 

وضعیت مطلوب عرضه سوخت در جایگاه‌های سی‌ان‌جی
رئیس امور جایگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان در بازدید از مجاری عرضه استان گفت: «وضعیت عرضه این سوخت پاک در استان گلستان مناسب و مطلوب است». محمود حقانی افزود: «با هدف اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و جهت رفع نواقص و تعامل بیش‌از‌پیش با جایگاهداران، بازدیدها به‌صورت دوره‌ای و موردی از مجاری عرضه گاز طبیعی فشرده در استان انجام می‌شود. وضعیت کلی فعال‌بودن جایگاه، بررسی استانداردهای فنی، رعایت نکات ایمنی (عدم ‌تردد افراد متفرقه، عدم استعمال دخانیات و ...) و انجام آزمایشات کمی جهت جلوگیری از کم‌فروشی از‌جمله‌مواردی‌ست که در این‌بازدیدها مورد بررسی قرار می‌گیرد». وی با‌اشاره‌به‌اینکه استان گلستان از‌نظر میزان سهم CNG در سبد سوخت بخش حمل‌و‌نقل سبک رتبه ششم کشور است، گفت: «هم‌اکنون 58 باب جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در استان گلستان فعال است که روزانه به‌طور متوسط 750‌هزار‌متر‌مکعب سوخت پاک به مراجعان عرضه می‌کنند».

 

تجهیز سایت همراه اول چهارباغ به تکنولوژی 4G
سایت همراه اول چهارباغ به فناوری 4G مجهز شد. سایت همراه اول چهارباغ از توابع شهرستان گرگان به فناوری 4G مجهز شد. به‌گفته مهندس مهدی یزدانی؛ مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان با تجهیز این سایت به فناوری 4G ساکنان و مسافرانی که از این منطقه گذر خواهند کرد، می‌توانند ازسرعت بیشتر اینترنت برخوردار بوده و افزایش کیفیت ارتباطات همراه اول را تجربه کنند. وی راه‌اندازی سایت‌های جدید همراه اول در نقاط مختلف استان همچنین تجهیز سایت‌های قبلی به فناوری‌های نو و به‌روز را از برنامه‌های اجرایی در قالب توسعه ارتباطات سیار استان تحت عنوان فاز 8 اعلام کرد و افزود: پوشش حداکثری آنتن‌دهی تلفن‌همراه و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت همراه اول و با کیفیت بالا از اهداف اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه