تیتر خبرهای این صفحه

ویشکا آسایش در یک نگاه

تولد: 16 آبان 1351 در تهران
حرفه: بازیگر، طراح صحنه و طراح لباس
تحصیلات: فارغ‌التحصیل طراحی صحنه از انگلستان

او طی مصاحبه‌ای با فریدون جیرانی در برنامه «سی‌وپنج» گفت: «تا 22‌سالگی با پدربزرگم (شین پرتو؛ نویسنده و شاعر) زندگی می‌کردم؛ در خانه دو‌طبقه زندگی می‌کردیم که طبقه پایین، پدربزرگ و مادربزرگم بودند و تمام کودکی من با آن‌ها گذشت. پدربزرگم عشق من بود. پدرم مهندس تأسیسات و مادرم نیز معلم مهدکودک بود که بعدها در مدرسه بین‌المللی بچه‌های استثنایی و مدرسه‌ای که پدربزرگم آن‌را خریداری کرد، مشغول شد». وی خواهرزاده «مازیار پرتو»؛ فیلم‌ساز ایرانی‌ست و درباره او می‌گوید: «تا 18‌سالگی در دنیای سینما نبودم و شاید یکی از دلایل اینکه با کار دایی‌ام آشنا نبودم این‌بود‌که او اطرافیان را از کارش منع می‌کرد. یادم هست که پسردایی‌ام عاشق سینما و تئاتر بود؛ اما با مخالفت دایی، رشته‌ای دیگر خواند». وی درباره ماجرای ازدواجش گفت: «من اولین‌باری که لندن بودم، یکی از دوستانم برای من نامه نوشت و از آمدن سه پسر خوش‌تیپ و قد‌بلند صحبت کرد و من تقریباً دو‌سال به همسرم علاقه‌مند بودم و نهایتاً تصمیم خودم را گرفتم و در یک مهمانی که مشغول صحبت با هم شدیم، همان‌جا به او گفتم که دو‌سال است از شما خوشم می‌آید! آخر مهمانی شماره همدیگر را گرفتیم و این، آغاز ماجرای ازدواج ما بود». همسرش «رضا قبادی» نام دارد و آن‌ها پسری به‌نام «گیو» دارند که در سال 84 به‌دنیا آمد.

باآنکه در رشته طراحی صحنه و لباس تحصیل کرده بود؛ اما بعد از ورود به عرصه سینما و تلویزیون، پنج‌سال طول کشید تا اولین تجربه‌اش دراین‌زمینه را ثبت کند. این اتفاق نیز اولین‌بار در فیلم سینماییِ «دنیا» (1380) ساخته منوچهر مصیری افتاد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از 29اُمین جشنواره فیلم فجر برای «ورود آقایان ممنوع» گرفت. همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن کمدی از بیست‌و‌یکمین جشن حافظ برای بازی در سریال «دراکولا» شد. او برای بازی در فیلم «گورکن» جایزه بهترین بازیگر زن را از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ریورساید، دهمین جشنواره فیلم زمستان آمریکا و بخش فیلم‌های مستقل ششمین جشنواره فیلم کالیای اسپانیا گرفت و برنده جایزه ویژه هیئت‌داوران به‌عنوان بهترین بازیگر از 37اُمین جشنواره فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس شد؛ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از یازدهمین‌دوره جشنواره فیلم کوئینز ورلد آمریکا برای همین فیلم بود.

24 شهریورماه سال 1392 به قله دماوند صعود کرد تا به‌شکل حرفه‌ای پا به دنیای کوهنوردی بگذارد. او البته در ورزش فعالیت‌های مختلفی انجام داده؛ مانند دوچرخه‌سواری، اسکی و والیبال.

24 شهریورماه سال 1392 به قله دماوند صعود کرد تا به‌شکل حرفه‌ای پا به دنیای کوهنوردی بگذارد. او البته در ورزش فعالیت‌های مختلفی انجام داده؛ مانند دوچرخه‌سواری، اسکی و والیبال.

هشتمین قسمت از پادکست «رادیوسان»، با داستانی به‌نام «دشت قرمز» اثر پویا منشی‌زاده و با صدای او منتشر شد.در فیلم «ترومای سرخ» که قصه‌ای عاشقانه در بستر یک سفر شهری در تهران است؛ به‌کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی اسماعیل میهن‌دوست؛ حضوری افتخاری داشت. همچنین حضوری کوتاه در «شیرین» ساخته عباس کیارستمی را تجربه کرد.

با برگزاری مسابقه اسکی آلپاین، به معلولان نیازمند آسایشگاه معلولان ذهنی و جسمی «بچه‌های آسمان» در قشم کمک کرد.

بازی در فیلم کوتاه را با «سیاه» تجربه کرد؛ تریلری روان‌شناسانه درباره زنی باردار که برای سقط‌جنین دچار دودلی‌ست. این فیلم هفت‌دقیقه‌ای را حمیده معین‌فر ساخته است.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه