تیتر خبرهای این صفحه

پژمان بازغی در یک نگاه

تولد: 19 مرداد 1353 در تهران
حرفه: بازیگر، مجری
تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع

اصل و ریشه خانوادگی‌اش به شمال ایران و به شهر لاهیجان بر‌می‌گردد. دوخواهر به نام‌های کاملیا و مریم دارد و برادی به‌نام پرهام. در دوران کودکی به‌واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرد. پس از تولد، چهارسال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرد و هم‌زمان با پیروزی انقلاب، به شهر رشت می‌روند. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آبی ایران، به بوشهر رفته؛ و با پایان جنگ، به تهران باز‌می‌گردد. او و همسرش (مستانه مهاجر) در سال 1386 ازدواج کردند و در سال 1387 صاحب دختری به‌نام «نفس» شدند. مهاجر متولد 1353 در تهران و تدوینگر است. البته به‌نظر می‌آید که این زوج درحال‌حاضر از هم جدا شده‌اند. برادرش در دو فیلم «پسران مهتاب» و «شب برهنه» از ساخته‌‌های سعید سهیلی بازی کرده است.

او و مستانه مهاجر که تجربه چندسال زندگی مشترک را داشتند؛ همکاری در 9 فیلم سینمایی را به‌عنوان «بازیگر و تدوینگر» یا «بازیگر و کارگران» یا «بازیگر و تهیه‌کننده» تجربه کرده‌اند: هفته‌ای یک‌بار آدم باش، جوجه تیغی، اسرافیل، خانه دیگری، هلن، این سیب هم برای تو، دو ساعت بعد مهرآباد، نازنین؛ و مرگ کسب‌و‌کار من است. 

او در جشنواره فیلم فجر در دوره بیست‌ودوم برای فیلم «دوئل» کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد؛ و باز کاندید دریافت همین جایزه در دوره بیست‌ونهم برای فیلم «ندارها» بود. در دوره بیست‌ونهم جشنواره فجر به‌خاطر بازی در فیلم «مرگ کسب‌و‌کار من است» اما توانست برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد شود.

این بازیگر خوش‌چهره در تبلیغات نیز فعالیت کرده است؛ برند تولید محصولات چرم «شیفر» از تصاویر او برای معرفی کالاهای خود بهره برده است.

داوری جشنواره نیز در کارنامه او به‌چشم می‌خورد. وی عضو هیئت‌داوران بخش فیلم بلند سینمایی ملی و بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران؛ کنار چهره‌هایی نظیر کامبیز دیرباز، مهتاب کرامتی و حسین زندباف بود.

از بازیگرانی‌ست که تجربه اجرای برنامه‌ را داشته و دراین‌امر موفق نیز بوده است. او جدا از چند اجرای زنده برای تلویزیون در مناسبت‌ها؛ برای اجرای مسابقه «کوک‌شو» شناخته می‌شود. مدت‌هاست به ورزش می‌پردازد؛ بدنسازی را جدی دنبال می‌کند و مدتی نیز عضو تیم هنرمندان بود. در اتومبیلرانی، فوتبال، والیبال و... فعالیت کرده است.

وقتی از او خواسته شد، کتابی را جهت مطالعه معرفی کند، به «میرا» به‌قلمِ کریستوفر فرانک؛ و با ترجمه لیلی گلستان اشاره کرد و گفت: «فکر می‌کنم خواندن آن برای همه علاقه‌مندان به رمان، مفید و لذتبخش باشد».

او، سام درخشانی و کامبیز دیرباز سال‌هاست دوست بوده و یکی از طولانی‌ترین رفاقت‌های مشترک را دارند

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه