سالاد اندونزی

سالاد اندونزی همان‌طورکه از نامش مشخص است یکی از سالادهای خوب و بسیار خوشمزه کشور اندونزی‌ست. این سالاد شباهت‌های زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی دارد؛ البته برخی مواد در این دو سالاد متفاوت است. برای یادگیری طرز تهیه سالاد اندونزی با ما همراه باشید.

مواد لازم
کلم سفید: ۲ پیمانه
کلم قرمز: ۱ پیمانه
ذرت: ۱ پیمانه
نخودفرنگی: نصف پیمانه
کالباس: ۱ پیمانه
هویج: ۲ عدد
خیار شور: ۲ عدد
سس مایونز: به‌اندازه لازم
نمک و فلفل سیاه: به‌اندازه لازم

طرز تهیه
برای تهیه سالاد اندونزی ابتدا هویج را به‌صورت آب‌پز یا بخارپز می‌پزیم و به‌صورت خلالی بسیار نازک خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه کلم قرمز و کلم سفید را به‌صورت رشته‌ای نازک و یکدست خرد می‌کنیم. خیار شور را نیز به‌صورت رشته‌ای نازک خرد کرده و با فشار دست، آب اضافی‌اش را می‌گیریم تا باعث آبکی‌شدن سالاد نشود. کالباس را نیز در ادامه به‌صورت رشته‌های نازک خرد کرده و به‌همراه دیگر مواد داخل یک کاسه بزرگ و جادار می‌ریزیم. برای نخود‌فرنگی و ذرت می‌توانید از کنسرو آماده یا ذرت و نخودفرنگی آب‌پز شده استفاده کنیم؛ در‌صورتی‌که از کنسرو استفاده کنیم کافی‌ست آب اضافی‌شان را گرفته؛ سپس به دیگر مواد اضافه کنیم. حالا تمام مواد را باهم خوب مخلوط می‌کنیم. دراین‌مرحله چند قاشق سس مایونز را به‌همراه کمی نمک، فلفل سیاه و آب‌لیمو در یک کاسه کوچک می‌ریزیم؛ سپس با مقدار کمی آب سس مایونز را رقیق می‌کنیم و روی سالاد می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا به تمام نقاط سالاد برسد. حالا تقریباً سالاد ما آماده است، آن‌را در ظرف موردنظرمان می‌ریزیم و روی آن‌را با سلفون می‌پوشانیم. در آخر ظرف سالاد را به‌مدت دوساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا سس به‌طور‌کامل به خورد مواد سالاد برود.
نکته:
-اگر می‌خواهید از کشمش در سالاد خود استفاده کنید، حتماً از کشمش پلویی استفاده کنید. کشمش را از ۲۰‌دقیقه قبل در آب ولرم بخیسانید تا به‌خوبی نرم شود؛ سپس در پایان پس‌ازاینکه سالاد آماده شد، به سالاد اضافه کنید.

-استفاده از سس مایونز در سالاد اندونزی باعث می‌شود که کالری این سالاد خیلی بالا برود. برای کم‌کردن کالری این سالاد توصیه می‌شود؛ به‌جای استفاده سس مایونز یا سس‌های پر‌کالری دیگر از ماست کم‌چرب یا روغن‌زیتون استفاده کنید. بهتر است کشمش را هم حذف کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه