گلستان

اعظم دستجردی

مقاوم‌سازی ۵۷‌درصد واحدهای مسکونی روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: «۵۷‌درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است». سید محمد حسینی افزود: «۲۲۸‌هزار واحد مسکونی روستایی در ۱۰۰۰ روستای استان نیاز به مقاوم‌سازی داشت». حسینی ادامه داد: «از سال ۸۴ تاکنون ۵۷‌درصد از این واحدها، مقاوم‌سازی شد. برای بقیه، تسهیلات ارزان‌قیمت با بازپرداخت ۲۰‌ساله پرداخت می‌کنیم». حسینی اضافه کرد: «افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از تسهیلات بلاعوض این نهادهای حمایتی استفاده کنند و بقیه اقشار کم‌درآمد نیز می‌توانند از حمایت حساب ۱۰۰ حضرت امام‌(ره) بهره‌مند شوند». وی درباره تسهیلات ۲۰۰‌میلیون‌تومانی گفت: «پرونده‌ها آماده است و به‌محض اعلام شبکه بانکی برای پرداخت، ارسال می‌شود».

 

شناسایی عامل تیراندازی در فلکه «یادبود» گنبدکاووس
فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: «فردی‌که در شهر گنبدکاووس اقدام به تیراندازی و باعث مصدومیت یک‌نفر شده بود، شناسایی شد». سرهنگ محمود علی‌فر افزود: «درپی اطلاع شهروندان به پلیس ۱۱۰ مبنی‌بر وقوع تیراندازی در فلکه یادبود گنبد، بلافاصله مراتب به‌صورت ویژه به‌منظور شناسایی عامل تیراندازی در دستورکار مأموران قرار گرفت». وی گفت: «با تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، عامل تیراندازی شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی از محل سکونت وی یک‌دستگاه موتورسیکلت کشف شد». فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس، بااعلام‌اینکه تحقیقات دراین‌زمینه ادامه دارد، گفت: «فرد مجروح به مراکز درمانی منتقل و وضعیت وی مطلوب اعلام شد». علی‌فر بااشاره‌به کلیپ منتشرشده از این درگیری در فضای مجازی، گفت: «‌پلیس اجازه جولان‌دادن به اراذل‌واوباش و مخلان نظم و امنیت را نخواهد داد».

 

ضرورت انعکاس خدمات دولت توسط رسانه‌ها
استاندار گلستان بااشاره‌به درپیش‌بودن هفته دولت، گفت: «این نخستین هفته دولت در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی‌ست و از رسانه‌ها انتظار داریم خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را کامل و مناسب به جامعه منعکس کنند». علی‌محمد زنگانه که به‌مناسبت روز خبرنگار در دفتر استانی حضور یافته بود، باتأکیدبراینکه امیدی که بین مردم ایجاد شده را باید صیانت کرد، افزود: «ما به‌عنوان مسئول وظیفه داریم برای حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی دولت، کار کنیم و انتظار داریم رسانه‌ها نیز اقدامات دولت را به‌خوبی منعکس کنند تا امیدی که در دل مردم ایجاد شده را تقویت کنیم». استاندار گلستان خاطرنشان کرد: «استراتژی دشمن ناامیدسازی جامعه است؛ اما نظام ما درحال‌طی‌کردن مسیری‌ست که امروز به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده و باسرعت به‌سمت تبدیل‌شدن به ابرقدرت در عرصه جهانی پیش می‌رود».

 

تجهیز تمام نانوایی‌های کلاله به دستگاه کارت‌خوان هوشمند
فرماندار کلاله گفت: ۱۴۳ نانوایی دولتی و ۴۶ نانوایی نیمه‌دولتی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعال است که همه آن‌ها به دستگاه کارت‌خوان هوشمند مجهز شدند. فرهاد شیبک در نشست کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان افزود: «با‌توجه‌به مجهز‌شدن خبازی‌های شهری و روستایی کلاله به دستگاه کارت‌خوان هوشمند، بخشی از نظارت‌ها به‌صورت هوشمند و غیرحضوری انجام می‌شود». وی بیان کرد: «خبازان کلاله تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند مجهز به دستگاه دوگانه سوز شوند که در آن‌صورت با افزایش سهمیه آرد تشویق پی‌شوند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه