تیتر خبرهای این صفحه

کاوه آفاق در یک نگاه

تولد: 12 اردیبهشت 1362 در تهران
حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده گیتار الکتریک، نقاش، بازیگر
تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته‌های معماری و علوم اجتماعی از دانشگاه مشهد

 

پدرش، نویسنده و کارگردان تئاتر؛ و مادرش نیز دکترای شهرسازی دارد. آن‌ها مدتی در شمال ایران زندگی می‌کردند که آنجا با فولکلور ترکمن‌ها آشنا شد. مدتی هم به‌خاطر تحصیل، در مشهد بود. او در مصاحبه‌ای درباره خانواده‌اش گفته است: «من قبل از آموختن موسیقی، نقاشی را شروع کردم و این‌ماجرا هم برمی‌گردد به فضای هنری خانواده‌مان. مادرم به‌واسطه آنکه در معماری و شهرسازی فعالیت داشت، بیگانه با ماجرای نقاشی نبود. پدرم (مهدی آفاق) که کسوت هنری‌اش مشخص است و اولین معلم نقاشی‌ام بود. در کنار آن‌ها دایی‌ام؛ محمد محمدزاده به‌عنوان یک عکاس مطرح که مبدع سبک عکاسی موسوم به داگرئوتایپ در ایران است، به رشد زمینه‌های نقاشی در من کمک کردند». 

او پیش از آغاز فعالیت‌های انفرادی در موسیقی، در قالب عضو و مؤسس سه گروه به کار می‌پرداخت: ابتدا گروه «پارت» که اولین اجرای زنده موسیقی خود را در دانشگاه خیام با آن‌ها به‌روی صحنه برد. سپس با گروهی به‌نام «کاویان» تا سال ۱۳۸۳ اجراها و کنسرت‌هایی برگزار کردند؛ و سرآخر «د وِیز» که با آن‌ها از سال 84 تا 90 همراه بود.

دومین جایزه جشنواره جهانی موسیقی زیرزمینی را برای ترک «قصه زیرزمین» (که با همراهی یاس، اروین خاچیکیان و آراد آریا آن‌را اجرا کرده ‌است) در سال ۲۰۱۰ به‌دست آورد و جایزه بهترین اجرای زنده بخش موسیقی روز در پنجمین‌دوره جشنواره «مقاومت» در سال ۱۳۹۲ را نیز کسب کرد. 

مجموعه ترانه‌هایش را توسط انتشارات نگاه تحت‌عنوان «تهران-57» منتشر کرد.

تاکنون در دو نمایشگاه نقاشی گروهی به‌نام‌های «هواس‌انگیز» و «ماسک‌ بزن» حضور داشته و نام نمایشگاه انفرادی نقاشی‌هایش «رنگی برای تمام فصول» بود که تیرماه سال 96 برگزار شد.

سال‌هاست با به‌دست‌کردن پارچه‌ای به‌رنگ پرچم ایران، در برنامه‌های زنده و اجراهایش حضور پیدا می‌کند و در یکی از کنسرت‌هایش پالتوی به‌این‌طرح نیز پوشیده بود.

بازیگری در نمایش را با «خاکستری» به‌همراه محمدرضا علیمردانی؛ و «راه‌پله» به‌همراه بهاره رهنما تجربه کرده است.

در سال 96 با حضور در یکی از مراکز تجاری تهران و به‌دنبال‌آن با حضور در خیابان‌های پایتخت، اجرایی زنده را در حمایت از سیل‌زدگان آذربایجان برگزار کرد.

از دوستان نزدیکش در حوزه موسیقی می‌توان به «رستاک حلاج» و «آراد آریا» اشاره کرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه