تیتر خبرهای این صفحه

مهدی پاکدل در یک نگاه

تولد: 10 تیر 1359 در اصفهان
حرفه: بازیگر، کارگردان، عکاس، خواننده
تحصیلات: دانشجوی انصرافی رشته گرافیگ دانشگاه آزاد تهران

 

در محله «امامزاده‌زید» اصفهان که حالا به «هشت‌بهشت» معروف است، متولد و در 17‌سالگی برای ادامه تحصیل، راهی تهران شد. برادر کوچک‌تر حسین پاکدل (نویسنده، مجری و کارگردان)، مسعود پاکدل (عکاس و برنامه‌ساز) است. در سال ۱۳۸۹ با بهنوش طباطبایی (بازیگر سینما و تلویزیون) ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۵ هم از یکدیگر جدا شدند. در ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ازدواج مجدد کرد؛ و عاطفه رضوی (همسر حسین پاکدل) اولین‌نفر بود که خبر را رسانه‌ای کرد و وی با انتشار پستی در اینستاگرام، ازدواج مجدد برادر‌شوهرش با رعنا آزادی‌ور را تبریک گفت. آن‌ها پیش‌از‌ازدواج بارها در آثار سینمایی همکار بودند؛ مانند «آمین»، «لحظه‌ای و دیگر هیچ»، «چهارراه استانبول»، «محمد رسول‌الله‌؟ص؟» و موزیک‌‌ویدئویی از همایون شجریان. سریال «جیران» همکاری این زوج در نمایش خانگی و پس از اعلام رسمی خبر ازدواجشان بود.

 

او مدت‌ها در حوزه تئاتر فعال بوده و دراین‌بین، تنها در دو کار به‌کارگردانیِ ‌برادرش؛ حسین پاکدل بازی کرده است: «حضرت والا» در 1389 و «امر ملوکانه» در 1394.

او تاکنون در هیچ‌یک از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی و هنری دیگر، برنده جایزه‌ای نشده است.

 

تابه‌امروز یک‌بار انتشار آلبوم را به‌عنوان خواننده تجربه کرده است: «در انعکاس کوچه‌های خیس» با ترانه‌های حسن جنت‌مکان؛ و آهنگسازیِ محمدجواد بیگلرزاده.

او مدت‌هاست در عرصه عکاسی فعالیت می‌کند و دراین‌زمینه با امیر آقایی نیز همکاری‌هایی داشته؛ اما نمایشگاه گروهی «روزمرگی» در سال 94 و نمایشگاه انفرادی «مکث روی سکوت» در سال 98 را باید تجربه‌های کاملاً حرفه‌ای او نامید.

یکی از فعالیت‌های او دراین‌سال‌ها به‌واسطه رشته تحصیلی‌‌اش؛ طراحی پوستر بوده که باید از ارائه پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های «حضرت والا»، «داستان یک پلکان» و «لطفاً با مرگ من موافقت کنید» دراین‌زمینه نام برد.

یکی از فعالیت‌های او دراین‌سال‌ها به‌واسطه رشته تحصیلی‌‌اش؛ طراحی پوستر بوده که باید از ارائه پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های «حضرت والا»، «داستان یک پلکان» و «لطفاً با مرگ من موافقت کنید» دراین‌زمینه نام برد.

درزمینه فیلم‌سازی با کارگردانیِ فیلم «فردا» به‌شکل مشترک با ایمان افشاریان (نویسندگی کار را نیز هردو باهم به‌عهده داشتند) اقدام کرد که علی دهکردی و ستاره اسکندی از بازیگرانش بودند.

در امر کتاب صوتی، کارهای متعددی را انجام داده؛ ازجمله خواندن کتاب آثاری از صمد بهرنگی، «ناطور دشت»«عشق روی پیاده‌رو»، «صدسال تنهایی» «شلوارهای وصله‌دار» و ...

معتقدم در جامعه ما رفاقت، دوستی و معرفت؛ حرف اول را می‌زند؛ اما جنس و نوع اتفاق‌ها متفاوت است؛ زیرا نحوه ارتباط و معاشرت ما در جامعه به‌خاطر درگیری‌ها و سرعت زندگیفرق کرده است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه