هشت نکته مهم در مورد خرید کف‌پوش برای خانه

تنوع، تکثر و بی‌تصمیمی جدی‌ترین چالش ما در انتخاب و تغییر کف‌پوش‌هاست. از‌این‌رو موقع خرید کف‌پوش، مانند انواع دیگر خرید به راهنما نیاز داریم، باید نکاتی اساسی را درباره بهترین انتخاب بدانیم.

قدم اول: میزان دقیق هزینه‌کرد را برآورد کنید!
بسیاری مواقع خرید کف‌پوش خانه به‌این‌علت به‌تعویق می‌بافتد که نمی‌دانیم چقدر مایلیم هزینه کنیم. برای میزان هزینه‌کرد یک بازه‌ بسیار وسیع تعریف می‌کنیم و حین انتخاب گزینه‌ها مدام تردید داریم. وقتی میزان هزینه‌کرد معین است می‌دانیم که نوع خاصی از پارکت را نمی‌توانیم بخریم یا بهترین نوع آن‌را امکان تهیه داریم. یادتان باشد، در تعیین میزان هزینه، دارایی اهمیت ندارد، اولویت با ترجیحات است.

قدم دوم: فروشگاه‌های شیشه‌ای را انتخاب کنید
در بازار کف‌پوش‌ها به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که در مسئله‌ قیمت شفاف هستند، ما به آن‌ها فروشگاه‌های شیشه‌ای می‌گوییم، خرید از این‌نوع فروشگاه‌ها خالی از پیچیدگی‌ست، قیمت‌ها معین است و همان ابتدا اعلام می‌شود، در فرایند خرید مدام اعداد تغییر نمی‌کنند.

قدم سوم: یک فروشگاه جهت خرید کف‌پوش منزل را انتخاب کنید
یکی‌دیگر از مسائل مهم طیف وسیع فروشنده‌ها و پیشنهادها‌ست. یادتان باشد واسطه فراوان است، بهترین گزینه‌ شما خرید از وب‌سایت‌های معتبر یا فروشگاه‌های شناخته‌شده است؛ اینکه تصویری را در یک دنیای اینستاگرام می‌بینید و فکر می‌کنید چقدر کف‌پوش دلربا‌ست به این معنی نیست که فروشنده هم به‌همان‌اندازه حرفه‌ای و دلربا باشد، بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی را واسطه‌ها می‌سازند و وقتی از آن‌ها می‌خواهید که محصولات را از نزدیک رؤیت کنید، پاسخشان این‌است‌که انبارشان در دورترین نقطه‌ کره‌ زمین است!

قدم چهارم: نوع کف‌پوش مناسب خانه را انتخاب کنید
خوشبختانه این‌روزها، این امکان را دارید که در طیف وسیعی از گزینه‌ها، به‌دنبال مطلوب‌ترین کف‌پوش خانه بگردید، شما بسته به ذائقه و هزینه‌ مدنظرتان می‌توانید در طیف وسیعی از کف‌پوش چوبی، پارکت لمینت، کاشی و موزاییک، انواع سرامیکی کف‌پوش تا کف‌پوش بتنی، موکت و حتی شکل سه‌بعدی کف‌پوش، انتخاب کنید. دو مؤلفه‌ ذائقه و هزینه است که نوع کف‌پوش را معین می‌کند، ترجیحاً به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که در تمامی این زمینه‌ها یا در اکثر آن‌ها گزینه‌هایی برای معرفی به شما داشته باشند. این‌امر کمک می‌کند تا بین انواع گزینه‌ها بهترین را انتخاب کنید.
قدم پنجم: بین یکپارچگی یا تنوع یکی را انتخاب کنید
بسیاری این‌روزها در بخش‌های مختلف خانه اشکال مختلفی از کف‌پوش خانه را ترجیح می‌دهند، با حفظ هارمونی و نظم این‌کار ممکن است. شاید بخواهید اتاق نشیمن و اتاق‌ها لمینت باشند، اما مایل نیستید آشپزخانه‌تان را لمینت کنید، برای آن چه فکری دارید؟ برخی معتقدند که بهتر است در بخش‌های پر‌رفت‌وآمد خانه، مثل محل برگزاری مهمانی‌های خانوادگی یا محیط نگهداری حیوان خانگی، از کف‌پوش‌های منعطف استفاده‌شده و بخش‌های دیگر را می‌توان از کف‌پوش‌های سخت و مستحکم استفاده کرد.

قدم ششم: به سبک کف‌پوش آشپزخانه دقت کنید
آشپزخانه منهای اینکه قلب خانه است و محلی پرتردد، تنها بخش خانه نیز هست که بیش از همه به توجه و رسیدگی نیاز دارد. برخی از کف‌پوش‌ها مناسب آشپزخانه نیستند؛ حتی اگر به وسواس و یا با یک کمال‌گرایی مطلق هم تمیز باشید، بازهم ریختن آب و بخش‌هایی از غذای درحال طبخ بر روی کف‌پوش طبیعی‌ست و احتمالاً میدانید که انواعی از کف‌پوش خانه اساساً گزینه‌های مناسبی برای همزیستی با آب نیستند. ازاین‌رو انتخاب نوع کف‌پوش آشپزخانه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

قدم هفتم: به اندازه‌ها دقت کنید
بسیاری باور دارند که اندازه زدن کار ساده‌ای‌ست؛ متری برمی‌داریم و بررسی می‌کنیم که طول یک ناحیه چقدر و عرض آن چقدر است و بعد به همین اندازه کف‌پوش می‌خرند. نمی‌خواهیم بگوییم اندازه زدن کار یک متخصص است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که اندازه را شرکت فروشنده یا نصاب شما بررسی کند. نکات مهمی حین اندازه‌گیری وجود دارد که بی‌دقتی می‌تواند باعث شود، بیش‌ازاندازه یا کمتر از اندازه‌ موردنیاز کف‌پوش خریداری کنید.

قدم هشتم: اگر امکانش را دارید، کیفیت را قربانی قیمت نکنید
بسیاری از تصمیمات اشتباه مرتبط با کف‌پوش خانه در مسئله‌ قیمت‌ها رخ می‌دهد؛ گاه انتخاب یک کف‌پوش ارزان به‌معنای انتخاب بهینه نیست. فراوان پیش می‌آید که شما با قیمت پایین کف‌پوش کهنه و دورافتاده در یک انبار را تهیه می‌کنید و اساساً نمی‌دانید که ممکن است در محیطی نسبتاً مرطوب برای مدت طولانی نگه‌داشته شده باشد، شما قیمت را می‌بینید و فکر می‌کنید گزینه مناسبی‌ست؛ حین نصب اما نصاب به شما می‌گوید که مثلاً لمینت‌ها به‌خوبی در هم چفت نمی‌شوند و شما هم همه‌ بسته‌ها را بازکرده‌اید و امکان بازگشت کالا را هم درنظر نگرفته‌اید، مجبورید با لمینت‌های چفت نشده بسازید و کمی بعد هم به فکر تعویض دوباره‌ آن‌ها بیفتید. خرید از فروشگاه‌های معتبر شما را از درگیری با چنین چالش‌هایی نیز رها خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه