عروسک‌های جام‌های جهانی؛ از ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۲

«لعیب» یک بازیکن حرفه‌ای و شاد است که نماد بازی‌های جام‌جهانی قطر است. او پانزدهمین عروسکی‌ست که به جام‌جهانی فوتبال معرفی شده است. به‌گزارش برنا؛ این‌روزها خیابان‌های قطر شاهد بنرها و تبلیغاتی‌ست که عروسک شاد بازی‌های جام‌جهانی را به‌نمایش درآورده است؛ «‌لعیب» عروسکی‌ست که با لباس عربی‌اش و به‌رسم علی‌بابا روی هوا می‌چرخد. جام‌جهانی فیفا یکی از مسابقات ورزشی‌ست که در آن از عروسک برای بازاریابی و انتقال مفاهیم مختلف استفاده می‌شود. این عروسک‌ها نشان‌دهنده ویژگی‌های فرهنگی نماد کشور محل برگزاری بازی‌ها و همچنین شعار آن سال است. معمولاً عروسک‌های جام‌جهانی فوتبالیست‌هایی پرانرژی هستند که مشتاقند در مورد رویدادها و کشور میزبان اطلاع‌رسانی کنند. اگرچه این عروسک‌ها بیشتر برای بچه‌ها جذابند اما محصولات مختلفی که با آن‌ها تولید می‌شوند تا سال‌ها یادگاری این رلعیب اما برای اولین بار در قرعه کشی جام جهانی فوتبال که در فروردین ماه برگزار شد معرفی شد. این‌نماد در تبلیغات بازی‌ها بسیار کاربرد دارد و دارای یک شخصیت سرگرم کننده و شاد است که «از دنیایی موازی که همه عروسک‌های مسابقات در آن زندگی می‌کنند آمده است». او زاییده تخیل هر یک از طرفداران فوتبال است و فیفا صفت‌های زیادی را از‌جمله شجاعت، شوق، سرگرم کنندگی، بازیگوشی و ماجراجویی برای آن برشمرده است. نام این عروسک به معنای بازیکن حرفه‌ای و ماهر است که حال و هوای مثبتی به مسابقات می‌دهد. از این شخصیت انواع محصولات تبلیغاتی مختلف تولید و عرضه شده است. مثلاً قیمت جاکلیدی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با طرح لعیب حدود ۵۰‌دلار است.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه