تیتر خبرهای این صفحه

بهنوش بختیاری در یک نگاه

تولد: 29 اردیبهشت 1354 در تهران
حرفه: بازیگر
تحصیلات: کارشناسی رشته زبان فرانسوی از دانشگاه آزاد تهران

در محله مهرآباد جنوبی تهران متولد شد؛ در یک خانواده شش‌نفره. یک خواهر و دو برادر بزرگ‌تر از خود به‌نام‌های بهناز، بهزاد و بهروز دارد. پدرش «بهرام» اصالت بختیاری دارد و مادرش «اشرف» اهل تهران است. او به‌همراه والدینش در فیلم «زندگی در شهر بزرگ» همبازی بودند. وی در تیرماه سال 87 با «محمدرضا آریان» ازدواج کرد. همسر وی در آثاری نظیرِ سریال‌های «ترش و شیرین»، «جایزه بزرگ» و فیلم «کلاه‌قرمزی و سروناز» به‌عنوان نویسنده حضور داشت. بختیاری درباره ازدواجشان گفته: «مهریه‌ام 14 سکه بهار آزادی‌ست و با یک عقد محضری و خرید یک قرآن با جلد چرمی بسیارزیبا بدون خرید حتی یک حلقه، طلا و جواهر، پوشیدن لباس عروس و حتی رفتن به آرایشگاه راهی خانه بخت شدم و زندگی مشترکم را آغاز کردم».

او در سریال‌های تلویزیونیِ متعددی حضور داشته؛ اما در چهارمورد از آن‌ها به‌عنوان بازیگر مهمان دیده شده است: «این زمینی‌ها»، «روزگار جوانی»، «داستان یک شهر» و «همسفر». در سینما نیز تنها در یک فیلم به‌صورت افتخاری بازی کرده است: «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی.

برای بازی در فیلم «من» (۱۳۹۴) ساخته سهیل بیرقی؛ نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی‌وچهارمین‌دوره جشنواره فیلم فجر شد.

مدل تبلیغاتیِ برند محصولات چرم «پاندورا» بوده؛ ضمن‌‌‌آنکه می‌توان از حضورش در تیزرهای یکی از برندهای تولیدکننده کفش و کتانی نیز دراین‌حوزه نام برد.

سال 89 «کلاغ‌های قیطریه» را منتشر کرد؛ و درباره آن توضیح داد: داستان‌های کوتاه مینیمالیستی با فضایی فانتزی راجع به کلاغ‌ها و حضور بجا و نابجای آنان در روابط عاشقانه انسان‌ها.

به‌عنوان منشی صحنه نیز فعالیت‌ داشته است؛ ازجمله در فیلم‌های سینماییِ «این ترانه عاشقانه نیست»، «ازدواج صورتی»، «انتخاب»، «مهمان مامان» و ...

به‌قتل‌رسیدن ادمین یکی از فن‌پیج‌های او در اینستاگرام را باید جزو جنجالی‌ترین حاشیه‌هایش خواند؛ فردی‌که به‌ادعای او گفته شد روحانی‌ست؛ اما طبق تحقیقات نیروی انتظامی، کلاه‌برداری در لباس روحانی بود.

از تجربیات متفاوت او باید به سردبیریِ یکی از نشریات سبک زندگی به‌نام «دیده‌بان» نام برد.

او از چهره‌های هنری‌ست که برای مدتی سفیر جامعه ترنس‌های ایران بود و در برنامه‌های رسمیِ متعددی که برای دفاع از حقوق آن‌ها برگزار می‌شد، حضور می‌یافت.

زری
پنج‌ستاره؛
ساخته مهشید افشارزاده

ملیحه
من؛
ساخته سهیل بیرقی

پرستو
چارخونه؛
ساخته سروش صحت

لیلون
شب‌های برره؛
ساخته مهران مدیری

درددل
دارا و ندار؛
ساخته مسعود ده‌نمکی

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه