تیتر خبرهای این صفحه

رامبد جوان در یک نگاه

تولد: 1 دی 1351 در تهران
حرفه: بازیگر، کارگردان، مجری
تحصیلات: دیپلم

«رامبد جوان تبریزی» به‌رغم اصالت آذری‌اش؛ در شهرآرای تهران به‌دنیا آمد. یک خواهر به‌‌نام «پوپک» دارد که هشت‌سال از خودش بزرگ‌تر است و نام او را خواهر بزرگش انتخاب کرده که به‌معنای «فرشته صلح و آرامش» است. پدر‌و‌مادرش؛ «بهمن» و «هما فانی جوادی» هر‌دو شاغل بودند و او را خانوم مسن لری به‌اسم «ننه مریم» بزرگ کرده است. تا‌کنون سه‌بار ازدواج کرده است. ازدواج اولش در دهه 70 با «ماندانا روحی» بود. چند‌سال‌بعد، این ازدواج به بن‌بست رسیده و از هم جدا شدند. ازدواج دومش در 27 اسفند‌ماه 1387 با «سحر دولتشاهی» بود. ماجرای آشنایی آن‌ها از یک نمایش تئاتر کلید خورد؛ «سحر دولتشاهی» عضو گروه تئاتر پسیانی بود و از‌آن‌طریق با خواستگاری «جوان»، از وی ازدواج کردند؛ اما این وصلت هم شش‌سال‌بعد و در 1393 به جدایی ختم شد. دو‌سال بعد از جدایی‌اش، با «نگار جواهریان» که بازیگر است، ازدواج کرد. طبق گفته دوستانشان؛ آن‌ها در یونان با یکدیگر رسماً در سال 1395 ازدواج کردند. اولین فرزند آن‌ها «نوردخت» نام دارد که 27 تیر‌ماه 98 در کانادا متولد شد.

بااینکه به‌نظر می‌رسد، او در مقوله‌های پایه‌ای ساخت آثارش نقش کلیدی دارد و ازآنجاکه تجربیات متنوعی در ساخت برنامه‌های مختلف؛ اعم از داستانی و ترکیبی دارد؛ اما تنها در یکی از ساخته‌های سینمایی‌اش به‌عنوان نویسنده حضور داشته است: «اسپاگتی در هشت‌دقیقه» که اولین تجربه‌اش در ساخت فیلم بلند سینمایی‌ست.

در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان‌و‌نوجوانان برای «اسپاگتی در هشت‌دقیقه» برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. در دومین‌دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم در بخش تقدیر از هنرمندان برنده شد. برای فیلم «گناهکاران» در سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در چهاردهمین جشن حافظ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سینما شد. برای ساخت تیزر «خسته نباشید!» نامزد جایزه بهترین آنونس از سی‌و‌دومین جشنواره فجر؛ و برنده همین جایزه در شانزدهمین جشن سینمای ایران شد. برای فیلم «نگار» نامزد جایزه بهترین کارگردانی از سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر؛ برنده جایزه بهترین فیلم مردمی از سومین جشنواره سینه‌ایران و نامزد جایزه کارگردانی از هجدهمین جشن حافظ شد. برای «طلا» نامزد جایزه بهترین فیلم از بیستمین‌دوره جشن حافظ شد. برای ساخت «خندوانه» نامزد جایزه بهترین چهره تلویزیونی از شانزدهمین، هفدهمین، هجدهمین و نوزدهمین جشن حافظ؛ و برنده همین جایزه از پانزدهمین جشن حافظ شد. برای همین‌کار همچنین برنده جایزه بهترین برنامه برای اثرگذاری و اجرای امیدآفرین از پنجمین‌دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم، برنده جایزه بهترین برنامه سال ۱۳۹۴ از دومین جوایز تلویزیونی سه‌ستاره و نامزد جایزه بهترین مجری تلویزیونی از سومین جوایز تلویزیونی سه‌ستاره شد.

در عرصه تئاتر به‌عنوان تهیه‌کننده نیز حضور داشته است؛ مانند «زیبایی گاهی زن است» و «اسلحه ناموس منه».

«خنداننده شو» نام کتابی‌ست با موضوع آموزش گام‌به‌گام استندآپ‌کمدی اثر جودی کارتر با ترجمه حسین کلهر و رشید جعفر‌پور که با مقدمه‌ای از رامبد جوان منتشر شده است.

همراه با هومن بهمنش، طاها ذاکر، بهرام رادان و سیف‌اله صمدیان؛ آثار بخش مسابقه تبلیغات ششمین جشنواره فیلم شهر را ارزیابی و داوری کرد.

طرح اولیه داستان فیلم «لج‌ولجبازی»؛ دومین ساخته سید مهدی برقعی؛ با بازی امیر جعفری و سحر قریشی از اوست.

در سال 94 به‌همراه «هنگامه قاضیانی» به‌عنوان سفرای پیوند اعضا در مراسمی مدال‌هایی به آن‌ها اهدا شد.

یکی از اولین تجربه‌های او دراین‌سال‌ها ساخت (کارگردانی و اجرا) یک برنامه گفت‌وگومحور با حضور چهره‌های هنری به‌نام «گپ» بود که از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شد.

نادر
گناهکاران؛
ساخته فرامرز قریبیان

فرید
خانه سبز؛ ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام

بردیا
مردم معمولی؛
ساخته رامبد جوان

ملکی
جعبه موسیقی؛
ساخته فرزاد مؤتمن

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه