لوکوم لبو

لوکوم لبو که شیرینی شبیه به باسلوق می باشد شیرینی پر طرفدار است که اصالتش به کشور ترکیه باز‌می‌گردد‌. این شیرینی بسیار خوش‌طعم و ساده است و شما به‌سادگی می‌توانید صاحب یک بشقاب لوکوم لبو باشید. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه این شیرینی فوق‌العاده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم
نشاسته ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
آب لبوی پخته‌شده: ۴ لیوان
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی: ۴ قاشق غذاخوری
گلاب: یک دوم فنجان
وانیل: ۱ قاشق چای خوری
کره: ۲۵ گرم
آب سرد: دو سوم لیوان
شکر: ۱ لیوان
پودر نارگیل: به‌مقدار لازم

طرز تهیه
در ابتدا ژلاتین را به همراه آب سرد درون کاسه‌ای ریخته و هم می‌زنیم. سپس کاسه را بر روی بخار کتری یا سماور می گذاریم تا ژلاتین آب شده و شفاف شود. حالا نوبت به آب لبو است. آب لبو را داخل قابلمه‌ای ریخته و آرد قنادی و شکر را به آن اضافه می‌کنیم و مواد درون قابلمه را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا آرد به‌خوبی باز شود. پس از زمان کوتاهی که آب لبو داغ شد ژلاتین شفاف‌شده را به مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم. در‌این‌مرحله باید مواد را به آرامی آن قدر هم بزنیم تا به غلظت مناسب برسد. این‌کار را (هم‌زدن) 30دقیقه ادامه دهید. در این مرحله گلاب را به همراه کره و وانیل به موادمان اضافه می‌کنیم و به‌مدت سه‌دقیقه موادمان را هم می‌زنیم. پس از ذوب‌شدن کره، قابلمه را از روی حرارت بر‌می‌داریم و در گوشه‌ای دیگر از آشپزخانه ظرف پیرکس را با مقداری روغن نمناک کرده ودوباره به سراغ قابلمه می‌آییم و مایه لوکوم را داخل ظرف ریخته و صبر می‌کنیم تا کامل خنک شود. در مرحله آخر ظرف را داخل یخچال می‌گذاریم و صبر می‌کنیم تا لوکوم خوش طعممان خودش را بگیرد؛ سپس ظرف را از یخچال خارج می‌کنیم و لوکوم را با چاقو برش می‌دهیم و در پودر نارگیل می‌غلطانیم. لوکوم‌های لبوی شما آماده است.

نکته
- اگر دوست داشتید از رنگ مایع خوراکی قرمز هم برای خوش‌رنگ‌تر‌شدن لوکوم می‌توانید استفاده کنید.
- مقدار شکر به خودتان بستگی دارد. اگر لبو و آب لبو خیلی‌شیرین است، شکر کمتری اضافه کنید. اگر شیرین نیست شکر بیشتری بریزید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه