بهره‌برداری از شش پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان الیگودرز

سید احمد موسوی

آئین افتتاح و بهره‌برداری از شش پروژه بهداشتی و درمان در شهرستان الیگودرز با حضور دکتر بهرام دلفان؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، محمد خدابخشی؛ نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، خسروی؛ فرماندار، دکتر مریم کوشکی؛ معاون بهداشت دانشگاه و همزه طولابی؛ رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان الیگودرز برگزار شد.

 

تجهیز مراکز درمانی الیگودرز به تجهیزات پیشرفته
این‌پروژه‌های بهداشتی درمانی شامل مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام‌جعفر صادق‌؟ع؟ با اعتباری بالغ‌بر ۱۰‌میلیاردتومان بخش LDR بیمارستان امام‌جعفر صادق‌؟ع؟ با چهار اتاق زایمانی و اعتباری بالغ‌بر چهارمیلیاردتومان مرکز آموزش بهورزی با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌تومان کلینیک دندانپزشکی با پنج یونیت دندانپزشکی و هزینه‌ای بالغ‌بر یک‌میلیاردتومان در ساختمان خیریه مرحوم حاج حسن امینی. آزمایشگاه مرجع سلامت درمانگاه ۱۷ شهریور با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیون و ۷۰۰‌میلیون‌تومان مرکز مشاوره ژنتیک و ازدواج شهرستان با اعتباری بالغ‌بر ۹۰۰‌میلیون‌تومان در ساختمان خیریه که به‌مدت پنج‌سال دراختیار شبکه بهداشت‌ودرمان قرار گرفت است.

 

تقدیر و تشکر از حمایت‌های وزیر و رئیس دانشگاه
نماینده مردم الیگودرز دراین‌مراسم گفت: از وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان به‌دلیل توجه به وضعیت بهداشت‌ودرمان شهرستان محروم الیگودرز قدردانی می‌کنم. محمد خدابخشی افزود: شاهد افتتاح چند پروژه مهم بهداشتی و درمانی در شهرستان و چند پروژه دیگر در دهه مبارک فجر خواهیم بود.

 

مجوز جذب ۵۰‌نفر بهورز ازطریق آزمون بهورزی
دکتر محمد خدابخشی؛ نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در‌این‌آئین و در دیدار مسئولین دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با امام‌جمعه این‌شهرستان گفت: شاهد افتتاح چند پروژه مهم بهداشتی و درمانی در شهرستان و چند پروژه دیگر در دهه مبارک فجر خواهیم بود که شاخص‌های بهداشتی و درمانی را در شهرستان الیگودرز و استان ارتقاء خواهند داد و همچنین تجهیزات پزشکی مانند MRI و CTS در شهرستان راه‌اندازی‌شده و مجوز جذب ۵۰‌نفر بهورز ازطریق آزمون بهورزی به شهرستان داده شده لذا به‌عنوان نماینده مردم الیگودرز از دکتر عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت و دکتر دلفان؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان تشکر و قدردانی می‌کنم. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ادامه داد: شبکه بهداشت‌ودرمان الیگودرز از وجود مدیر جوان و خوبی بهره‌مند بوده و امورات شبکه به‌خوبی انجام می‌شود و بنده هم در انجام امور و کارها کمک خواهم کرد. وی تصریح کرد: وجود دو بیمارستان در الیگودرز بستر مناسب را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران را مهیا نموده است.

 

اختصاص یک‌دستگاه «سی‌تی‌اسکن» به بیمارستان امام‌خمینی بروجرد
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از اختصاص یک‌دستگاه سی‌تی‌اسکن هم به بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) بروجرد نیز خبر داد. بهرام دلفان اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان و همکاری نمایندگان شهرستان بروجرد و اشترینان در مجلس درراستای توسعه، پیشرفت و تجهیز بیمارستان‌های این‌شهرستان، دستگاه «سی‌تی‌اسکن» که یکی از ابزارهای تشخیصی و درمانی و نیازهای مبرم مردم در شهرستان بروجرد است اختصاص پیدا کرد. وی گفت: ‌دستگاه «سی‌تی‌اسکن» ۱۶‌اسلایس که یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز پزشکی دنیاست ازطریق هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان برای استقرار در بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) شهرستان بروجرد اختصاص یافته است. وی افزود: هم‌زمان سایت محل استقرار دستگاه «سی‌تی‌اسکن» در بیمارستان نیز با حمایت، همت و پیگیری‌های مستمر معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان نیز درحال‌اجرا و اتمام است که در آینده نزدیک شاهد افتتاح رسمی و پذیرش بیماران و مراجعین با تعرفه دولتی در شهرستان بروجرد خواهیم بود.

 

برپایی بیمارستان ثابت صحرایی بسیج جامعه پزشکی در کوهدشت
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان بااشاره‌به برپایی بیمارستان صحرایی از برپایی چهارمین بیمارستان ثابت صحرایی بسیج جامعه پزشکی در «وزکور» کوهدشت خبر داد و گفت: با برپایی این بیمارستان صحرایی، حضور متخصصین، پزشکان عمومی، دندان‌پزشکان، دستگاه سونوگرافی پرتابل، کارشناسان بهداشت، کارشناسان آموزشی، برپایی ایستگاه غربالگری و واکسیناسیون، داروخانه و دیگر خدمات بهداشتی و درمانی را خواهیم داشت. دلفان تأکید کرد: این خدمات به‌صورت کاملاً رایگان برای اهالی منطقه سخت‌گذر و محروم «وزکور رودبار» از توابع شهرستان کوهدشت ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه