تیتر خبرهای این صفحه

سارا بهرامی در یک نگاه

تولد: 2 بهمن 1361 در اصفهان
حرفه: بازیگر
تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشگاه آزاد

در خانواده‌ای شش‌نفره متولد شد. دو خواهر و یک برادر دارد. در برنامه «دورهمی» گفته بود مؤثر‌ترین فرد خانواده در پیشرفت حرفه بازیگری، پدرش است. درواقع، او که از نه‌سالگی به تئاتر و بازیگری علاقه داشت، با حمایت پدرش در کانون تئاتر کانون پرورش‌فکری ثبت‌نام کرد و بعد از پایان تحصیلات متوسطه و گرفتن دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک در اصفهان، به تنکابن رفت و در دانشگاه این‌شهر در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد.

بازیگری کار سختی‌ست؛ مخزنت خالی می‌شود و باید زمانی صرف کنی تا این مخزن دوباره پُر شود و انرژی دوباره برگردد.

او که خودش متولد 1361 است؛ در تئاتری باعنوان «متولد 1361» نوشته نغمه ثمینی و به‌کارگردانیِ پیام دهکردی ایفای نقش کرده است.

نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در سال 89 ازسوی جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر برای نمایش «متولد ۱۳۶۱» و نامزد همین عنوان در 92 ازسوی سومین جشنواره جام‌جم برای سریال «پروانه» و برنده این جایزه در سال 93 ازسوی جشنواره فیلم یاس برای «آرزوهایت را به خاک نسپار» شد. برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن در دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما برای «خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم» بود؛ برای همین فیلم نامزد بهترین نقش مکمل زن از نوزدهمین جشن خانه سینما و نیز بهترین بازیگر زن ازسوی هفدهمین جشن حافظ شد. با فیلم «ایتالیا ایتالیا» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن ازسوی جشنواره‌های سی‌و‌پنجمین فیلم فجر، یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما؛ و پیروز جایزه بهترین بازیگر زن از نهمین جشنواره بین‌المللی تامیل نروژ و البته نامزد بهترین بازیگر زن ازسوی هجدهمین جشن حافظ شد. برنده جایزه بهترین بازیگر زن به‌خاطر «تو فقط مادر من باش» از دهمین جشنواره فیلم کوتاه پورتو پرتغال شد. با فیلم «دارکوب» برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از دوره 36 جشنواره فیلم فجر، برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از 12اُمین جشن انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و هشتمین جشنواره آثار ایرانی استرالیا؛ و نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از نوزدهمین جشن حافظ شد. با همین فیلم در جشنواره فیلم مالزی و 21اُمین جشن سینمای ایران برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. به‌خاطر بازی در سریال «پرده‌نشین» نیز در جشنواره فیلم شهر به‌عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد. او در چهلمین‌دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم «علفزار» نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شد.

نسخه صوتیِ کتاب «تارک دنیا مورد‌نیاز است» اثر میک جکسون و ترجمه‌ گلاره اسدی آملی؛ با صدای او منتشر شد.

جزو هنرمندانی‌ست که ورزش را جدی دنبال می‌کند. او نه‌تنها به کوهنوردی علاقه‌ دارد؛ بلکه به قله دماوند نیز صعود کرده است.

یکی از تفریحات او اسب‌سواری‌ست و البته یک اسب نیز دارد.

از تجربیات متفاوت او باید به حضورش در مینی‌سریال «درمانگر» اشاره کرد؛ که درنوع‌خود جزو اولین‌ها در ایران است. مجموعه‌ای پنج‌قسمتی ساخته امین حسین‌پور که هر قسمتش کمتر از 10دقیقه بود.

حضور در فیلم کوتاه نیز در کارنامه او دیده می‌شود: ترانه‌ای برای لوبا و پیش از طلوع از‌آن‌جمله‌اند.

به مطالعه علاقه بسیار دارد؛ و «سیر عشق»، «پنج اقلیم حضور»، «دانشکده»، «هیچ‌چیز مثل مرگ تازه نیست» و «جانِ شیفته» آثار محبوبش هستند.

 

حمیده
خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم؛
ساخته حمیدرضا قربانی

 

مهسا
دارکوب؛
ساخته بهروز شعیبی

 

سارا
علفزار؛
ساخته کاظم دانشی

 

ترانه
جمشیدیه؛
ساخته یلدا جبلی

 

رها
کرگدن؛
ساخته کیارش اسدی‌زاده

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه