انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کاشت نهال میان حوزه کشاورزی استان و دانشگاه آزاد خرم‌آباد

سید احمد موسوی

درراستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت و پویش در «ایران سرسبز، ایران قوی» سید عماد شاهرخی؛ رئیس سازمان جهاد لرستان و میرزایی؛ مدیرکل اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان با سیامک بهاروند؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. در سومین جلسه شورای تات (تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) که به‌ریاست سید عماد شاهرخی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و با حضور سیامک بهاروند؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان، میرزایی؛ مدیرکل اداره منابع‌طبیعی، کریم قربانی؛ رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان، معاونین و مدیران سازمان جهاد استان با دستورکار بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی کاشت نهال، بررسی طرح‌های مطرح‌شده در کمیته راهبردی فناوری نانو و انعقاد قرارداد فی‌مابین سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مرکز تحقیقات و پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های آزاد و دانشکده کشاورزی لرستان و پیگیری مصوبات جلسه سوم شورای تات در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد؛ سید عماد شاهرخی به حماسه مردمی در ۲۲ بهمن‌ماه دهه فجر اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک ایام دهه فجر حماسه بی‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه را ارج می‌نهیم و این رسالت ما را به‌عنوان مسئولان نظام سنگین‌تر می‌کند. مردم عزیز کشورمان با وجود مشکلات اقتصادی که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های مستکبر جهانی متحمل می‌شوند؛ اما همچون گذشته حماسه‌ای باشکوه خلق کردند و در راه آرمان‌های امام‌(ره)، انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

 

دانشگاه؛ محور توسعه و تولید دانش
شاهرخی بابیان‌اینکه دانشگاه محور توسعه و تولید دانش است گفت: از برنامه‌های اصلی ما دراین‌مقطع این‌است‌که ارتباط و تعامل سازنده و سیستماتیکی با مراکز دانشگاهی و مؤسسه‌های علمی برقرار کنیم چون به این باوریم تنها راه رفع چالش‌های کشاورزی اتکا به ابزارها و روش‌های علمی‌ست و دانشگاه کانون این توسعه است. شاهرخی تصریح کرد: در لرستان حوزه‌های علمی متعددی اعم از دانشگاه ملی لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، نهادها و مؤسسه‌های علمی و پژوهشی، مرکز تحقیقاتی و آموزشی و حتی ظرفیت علمی موجود در سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد اما متأسفانه استفاده مؤثر از این سرمایه و ظرفیت‌های علمی نمی‌شود. این مقام مسئول افزود: دراین‌جلسه مصوب می‌کنیم در جلسات آینده جهت هم‌افزایی بیشتر از تجربیات و نظرات کارشناسان و مسئولین نهادهای دانشگاهی استفاده خواهیم کرد تا مسیر توسعه بخش کشاورزی تسریع شود.

 

آموزش و ترویج؛ از مهم‌ترین محوری‌های توسعه بخش کشاورزی
شاهرخی آموزش و ترویج را از مهم‌ترین محوری‌های توسعه کشاورزی دانست و گفت: پایه پیشرفت و تحول در هر بخشی آموزش، ترویج و مهارت است و تازمانی‌که ما این‌رویکرد و فرهنگ را در بین جامعه کشاورزی و بهره‌برداران نهاده نکنیم نباید انتظار تولید و اقتصاد پایدار داشته باشیم به‌همین‌منظور باید ازطریق نهادهای دانشگاهی کمک گرفت و دانش را در مزرعه انتقال دهیم و کشاورزان با روش‌های علمی، آسان و نوین آشنا کنیم. وی درزمینه توسعه باغات گفت: خوشبختانه با وجود کارشناسان مجربی که در بدنه جهاد کشاورزی استان وجود دارد درزمینه سامانه‌های آبگیر اقدامات خوبی صورت گرفته که نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتری‌ست تا شاهد افزایش بیشتر در محصولات باغات استان باشیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ضرورت کاشت یک‌میلیارد نهال اصله در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات استراتژی وزیر جهاد کشاورزی وعده کاشت یک‌میلیارد نهال در کشور است که اقدام ملی محسوب می‌شود و ما نیز در مقیاس استان باید با مشارکت و دعوت از تمام گروه‌ها ازقبیل انجمن‌های حفاظت از محیط‌زیست، تشکل‌های مردمی، دانشگاه‌ها و ... دراین‌پویش ملی شرکت کنیم و جزو رسالت خود بدانیم و میدانی عمل کنیم. درپایان تفاهم‌نامه همکاری مابین سازمان جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه اسلامی لرستان منعقد شد.

 

تلاش جهت تأمین مسکن کارکنان جهاد کشاورزی استان
در حاشیه ‌مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیگیری جدی مسئولان سازمان برای تحقق مسکن کارکنان این سازمان خبر داد. سید رضا نجفی‌زاده باتأکیدبراینکه با عنایت رئیس سازمان جهاد لرستان، پیگیری‌های حوزه مسکن برای پرسنل دستگاه‌های تابعه دنبال می‌شود، اضافه کرد: این‌اقدام با هدف خانه‌دارشدن کارکنان در سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جهت تأمین رفاه کارمندان در دستورکار قرار گرفت. وی گفت: بی‌‌تردید مهم‌ترین رسالت ستاد مسکن، پیگیری امورات فنی و اجرایی درراستای تفاهم‌نامه مسکن فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه‌وشهرسازی‌ست تا به‌نوعی ازاین‌طریق خدمات ارزنده همه پرسنل خدوم بخش کشاورزی و دستگاه تابعه را ارج نهیم و زحماتشان را تکریم کنیم. وی به نقش مهم و تأثیرگذار کارکنان جهاد کشاورزی در بحث معیشت آحاد جامعه اشاره و تأکید کرد: پرداختن به رضایت عمومی و امیدواری پرسنل باعث می‌شود وظایف خود را با توان بالاتری به انجام رسانند. به‌گفته وی؛ وجود مشکلات متعدد ازجمله مسکن برای کارکنان بخش کشاورزی بازدهی آن‌ها را کاهش می‌دهد، چراکه کارمندان با وجود مشکلات خود، قطعاً قادر به حل مشکلات دیگران نخواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه