تلاش برای تحقق عدالت جنسیتی در آموزش دختران مناطق محروم
حکایت دو خط مساوی
مدیرکل دفتر امور زنان و خانوادهی آموزش و پرورش اعلام کرد:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانوادهی آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت جنسیتی در آموزش دختران مناطق محروم در دستور کار است، گفت: آموزش و پرورش زمینهی ایفای مطلوب نقش اجتماعی زنان را فراهم کرده است. به گزارش مهر، مهناز احمدی در دیدار با مشاورین وزرا در دستگاههای اجرایی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به نقش زنان در توسعهی تعالی جامعه توجه ویژهای دارد به گونهای که این جهتگیری روشن و آشکار در مفاد قوانین و اسناد فرادستی قابل مشاهده است. وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم براساس اهداف کلان به ویژه سند تحول بنیادین، احیای وجود انسانی و رسیدن به مقام عبودیت برای انسانها را هدف نهایی میداند که به منظور نیل به این هدف نیاز به پرورش کلیهی ابعاد و جنبههای وجود انسان است که در این مرحله اهداف واسطهای تعلیم و تربیت شکل میگیرد که هریک به پرورش جنبهای از وجود انسان اختصاص دارد. مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بخشی از اهداف واسطهای آموزش و پرورش به تعالی جایگاه دختران و پسران جهت ایفای مطلوب نقشهای متعددی که دارند، پرداخته میشود که بعضی از این نقشها کاملا برخواسته از جنسیت است، لذا نقشهای مشترک زن و مرد نیز به واسطهی تأثیر جنسیت گاهی تفاوت در روشها، الزامات و حمایتها را میطلبد. احمدی خاطرنشان کرد: دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با درک مناسب ضرورتها، نیازها و ظرفیتهای موجود و همچنین احصای چالشهای پیدا و پنهان بر افزایش توجه و تمرکز برنامهریزان و سیاستگذاران آموزش و پرورش به برقراری تناسب و عدالت جنسیتی با مشارکت عوامل سهیم در برنامهریزی در مسیری منطقی و صحیح گام برمیدارد.