فرماندار شازند:

اصلاح محورهای شهرستان در توان بودجه‌های استانی نیست

رضا صفائی‌نسب

حسین رجبی؛ فرماندار شازند در جریان سفر معاون وزیر راه به شهرستان شازند و نشست در فرمانداری این شهرستان بااشاره‌به مسائل موجود در بخش راه‌های این شهرستان گفت: «ورودی شهر شازند درخورِشأن شهرستان نیست، شش شهر در این شهرستان وجود دارد که هیچ‌کدام معرفی جاده‌ای نشده‌اند، حداقل در جاده عنوان شود که چنین شهرهایی در این شهرستان وجود دارد، در شورای ترافیک مصوب کردیم که تابلویی برای معرفی این شهرها نصب شود». وی افزود: «در ورودی شهر هم تقاضا داریم که بلوار را یک کمربند سبز ایجاد کنیم، درهمین‌راستا کلنگ نمادینی زده شد تا بلواری ایجاد شود». فرماندار شازند تصریح کرد: «دو نقطه پرحادثه یکی در جمال‌آباد و یکی هم در روستای کزاز داریم که باید اقدامات لازم دررابطه‌با رفع این نقاط انجام شود». رجبی بیان کرد: «در محور اراک، توره، بروجرد احداث چند زیرگذر مورد تقاضای روستاها هست، از جمله روستای حصار و توره، پلی که روی توره قرار دارد باتوجه‌به‌اینکه از استاندارد خارج شده پیشنهاد داریم که این پل جمع شود». وی ادامه داد: «لازم است یک راه دسترسی به توره داده شود که باید میدانی شکل بگیرد تا در ورود به شهر حادثه ایجاد نشود». فرماندار شازند عنوان کرد: «نقاط پرحادثه‌ای را در شهرستان داریم که نیاز به علائم و گاردریل دارند، از‌این‌قبیل مشکلات در شهرستان بسیار بوده و اعتبارات در شهرستان ضعیف است که تقاضای کمک ازسوی سازمان راهداری را داریم». رجبی افزود: «90درصد تصادفات شهرستان در 10‌کیلومتر اتفاق می‌افتد که باید موردتوجه قرار گیرد».
وی تصریح کرد: «حدود 240 تا 250 روستا در شازند داریم که در زمان بارش برف، امکانات ضعیف است و ماشین‌آلات نیاز به نوسازی دارد و باید کمبودها جبران شود». فرماندار شازند بیان کرد: «در مسیر آستانه به هندودر محورهای باریک و پرحادثه داریم که اصلاح آن‌ها در توان بودجه‌های استانی نیست و باید بودجه ملی برای آن‌ها درنظر گرفته شود». رجبی ادامه داد: «بازسازی پل‌ها از دیگر مواردی‌ست که باید موردتوجه قرار گیرد، ایست و بازرسی حسین‌آباد باید تعریض شود، بیشترین ترددها و تصادفات این محور مربوط به خودروهای شوتی (قاچاق‌بر) است».
محمود احمدی بیغش؛ نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی دراین‌نشست بااشاره‌به این مسیر 35‌کیلومتری اظهار داشت: «زمان را در سال 99 از دست دادیم، باتوجه‌به فرایندی که لازم است بحث پیمانکار باید جدی گرفته شود چون 35‌کیلومتر راه کم نیست؛ بنابراین، انتخاب پیمانکار بسیار موردتوجه باشد». وی افزود: «غالب راه‌های روستایی که به‌شکل مویرگی در منطقه سربند قرار دارند یعنی حدود 50 تا 60درصد این راه‌ها نابود شده است و نیاز به حداقل‌های یک روکش دارد که انتظار داریم موردتوجه باشد». نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «راه‌حل تصادفات پل دوآب دوربرگردان نیست؛ بلکه راه‌حل آن راهی‌ست که 10‌سال‌پیش زیر پل دوآب احداث شده و باید آن‌را اصلاح کنند و دیواری کشیده شود و آب را جدا کنند». احمدی بیغش بیان کرد: «البته این کار در زمان موردنیاز انجام نشد و اکنون دیگر این راهکار پاسخگو نیست که اگر به‌موقع انجام می‌شد یک کار اساسی و ماندگار بود».
معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز دراین‌نشست گفت: «با مشارکت بخش خصوصی یک جاده ۳۵‌کیلومتری در شهرستان شازند را در دستورکار بهسازی قرار دادیم که مشخصات آن‌را به راه اصلی ارتقاء می‌دهیم». عبدالهاشم حسن‌نیا بااشاره‌به مطالبات این شهرستان در حوزه راه اظهار داشت: «امیدواریم مطالبی که امروز مطرح شد و بخشی از آن شامل آسفالت راه‌های اصلی و بخشی شامل آسفالت راه‌های روستایی‌ست انجام شود». وی افزود: «به‌منظور اصلاح مسیر و تعریض محورهایی که با مشارکت بخش خصوصی قرار است انجام شود و سازمان راهداری هم آن‌را به‌عنوان پروژه بزرگ در دستورکار دارد، امیدواریم ظرف هفته آینده ابلاغ برگزاری فرایند مناقصه را توسط اداره‌کل انجام دهیم تا در استان هم بتوانند اقدامات اساسی را انجام دهند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه