شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

توقف ساخت‌وساز در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری گفت: «با ورود میراث فرهنگی استان تهران، ساخت‌وساز در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) متوقف شد». امیر مسیب رحیم‌زاده در‌این‌رابطه علت این اقدام را اضافه ارتفاع سازه‌ای اعلام کرد و افزود: «با این ارتفاع حریم منظر این آستان مخدوش می‌شود که تاکنون استعلامی از میراث فرهنگی گرفته نشده است». این مسئول خاطرنشان کرد: «هم‌اینک تا تعیین‌تکلیف نهایی، ادامه روند ساخت‌وساز در ضلع شرقی آن متوقف شده است». به‌گفته وی، معاونت میراث فرهنگی استان دراین‌خصوص با نامه‌نگاری، به ارزشمند‌بودن این بنا و حریم آن تأکید کرده است.

بهبود خدمات‌رسانی با اجرای طرح‌های بهشت‌زهرا(س)  
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) گفت: «در سال‌های اخیر طرح‌های خوبی توسط این سازمان و شهرداری حرم مطهر امام(ره) اجرا شده که سبب بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان شده است». به‌گزارش بخشداری کهریزک؛ سعید خال افزود: «بخش اعظمی از کارکنان شاغل در بهشت‌زهرا (س) از شهروندان کهریزک هستند و استقرار این آرامستان در همسایگی کهریزک، ظرفیت‌های فراوانی را در حوزه مختلف شهری و همکاری بین دو مجموعه فراهم کرده و امید است با تقویت زیرساخت‌های مناسب در رفع مشکلات بخش گام برداریم». وی بااشاره‌به مدیرت اجساد در بحران کرونا اظهار داشت: «کارکنان سازمان بهشت‌زهرا(س) ۱۱‌ماه است که در شرایط سخت بحران کرونا درحال خدمات‌رسانی به شهروندان داغدار هستند و درنهایت تکریم با شهروندان و مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌کند». خال ضمن قدردانی از خدمات و پیگیری‌های مستمر بخشداری کهریزک در رفع نیازهای اساسی شهروندان این منطقه، به ظرفیت‌های فراهم‌شده به‌واسطه هم‌جواری با بهشت‌زهرا(س) اشاره کرد. امین بابایی افزود: «فعالیت در مجموعه بهشت‌زهرا(س) به‌ویژه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا به‌دلیل خدمات‌رسانی به خانواده‌های متوفیان کرونایی براساس پروتکل‌های بهداشتی و تکریم شهروندان داغدار از جمله کارهای سخت و طاقت‌فرسایی‌ست که نشان از اعتقاد و باور مسئولان این مجموعه به تقدیر الهی دارد».

بازداشت شش متخلف کشتار غیرمجاز دام
بخشداری کهریزک از توابع شهرستان ری، گفت: «شش‌نفر از متخلفان فروش و کشتار غیرمجاز در روستای گلحصار بخش کهریزک بازداشت شدند». به‌گزارشِ ایرنا؛ امین بابایی اظهار داشت: «فروش و کشتار غیرمجاز دام از مصادیق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی‌‌ست که دراین‌حوزه با متخلفان برخورد قانونی می‌شود». وی بااشاره‌به‌اینکه کشتار غیرمجاز دام موجب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود، عنوان کرد: «۲۷ واحد فروش دام غیرمجاز طی چند‌ماه‌گذشته در روستای گلحصار جمع‌آوری و به مراکز مجاز عرضه دام سامان دام و آریان تیس منتقل شده‌اند». وی خاطرنشان کرد: «جمع‌آوری این واحدها درراستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی و همچنین مقابله با سودجویان است». بابایی درپایان بااشاره‌به اهمیت ساماندهی واحدهای عرضه دام زنده، اضافه کرد: «به‌دلیل ارتباط واحدهای دام‌پروری با سلامت مردم و تأثیر آن در مسائل اجتماعی، برنامه‌ریزی مدون و مشخصی دراین‌زمینه صورت گرفته است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه